fredag 5. august 2011

Solbær fristelser

Nå er solbærne høymodne og jeg har mange poser i fryseren.
Litt sure, men veldig sunne!
I går kveld plukket jeg noen bær som hang igjen på buskene...
- og lagde den herligste og friskeste smoothie!
Yummi! Deilig på en varm dag!
Restene av smoothien (hvis det blir noen) fryser vi ned som is. 
Sunt og godt for ungene!

Ingredienser til smoothie:
- Frosne jordbær
- Friske solbær
- Bananer
- En liten boks annanas med juice
- Eple- eller appelsinjuice
- Yoghurt
- Isbiter
- Vaniljesukker

Blandes på max hastighet 1-2 min i hurtigmixer

*
Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Klem fra Berit

6 kommentarer:

  1. Oy det så godt ut ,det moro og lage noe godt av egene bær og frukt , så fint å fryne ned litt for da har en jo litt sommer og vitaminer på vinteren ,Marit.

    SvarSlett
  2. Det så nydelig og forfriskenede ut!
    Proppfullt av vitaminer..herlig!
    Her regner det lett i dag,men temperaturen er fin.
    Dagen benyttes til å ta et tak innendørs etter deilige dager ute.
    Ha en fin fredagskveld !
    Klem Anne

    SvarSlett
  3. Mmmm nå fikk jeg vann i munnen! det så jo så godt ut! Og så sunt:)) Har bare en busk i hagen og den har vi bare plukket rett fra busken og spist for hånd:) Ønsker deg en god helg. Klem Ellen.

    SvarSlett
  4. Takk for inspirasjonen! Da skal jeg lage min egen blanding i morgen.

    SvarSlett
  5. Solbær er supergodt, jeg lager marmelade av solbær og epler...veldig godt og det blir litt meldere med eple i..God helg,Berit:))

    SvarSlett
  6. Mmmm. Det så deilig ut!
    Tusen takk for din hilsen!

    Må nok innrømme at vi har det slik som dere. Det er mannen som står for Goldwingkjøringen, mens jeg er lykkelig som passasjer. Og, hagen er det jeg som står for, hos oss, også. :o)

    Klem fra Bente

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...