fredag 26. august 2011

Lillemors hus

I fjor fikk lillesøster sin egen lekestue. Vi valgte markedets billigste stue fra Bauhaus.
Grei å sette opp, men når hun vil ha besøk av oss voksne der inne angrer jeg egentlig
på at vi ikke la litt mer penger i det og kjøpte den fra Maxbo med litt større takhøyde...
Malte den  hvit utvendig og innvendig, og med rosa gulv kan dere skjønne! 
 Jeg har ligget litt på latsiden, så gardinene er ikke helt ferdige ennå...
Og sprossene i det ene vinduet må repareres og henges opp,
litt mer pynting og stashing og SÅ er den snart ferdig:-)
Det perfekte sted for rollelek!
Som hun ofte sier "jeg er mamma'n...  - og du er barnet mitt..."
Det store barnet har iallefall minst like stor glede av å ordne
i lekestua som lillemora selv, tihi.

*

Så helt til slutt: Jeg har fått meldin fra en av mine lesere at det er vanskelig å legge igjen kommentar med navn og nettadresse. Er det flere som opplever at de må logge av og så på for å skrive kommentar hos meg? Hva kan jeg evt gjøre for å rette opp i dette?

Ønsker dere alle sammen en riktig god helg!
Klem fra Berit

11 kommentarer:

  1. Fin lekestue. Har sett på de andre innleggene dine under også - vakker ferie! Jeg har (les: mannen) snekret plantekasser - med ramme og plasttopp. Kan ses på bloggen. Der sår jeg de staudene som normalt frør seg selv i bedet. F.eks. akeleie, solhatt, geranium osv. Jeg har plantejord i bunn - og såjord på toppen. Sår og krysser fingrene for at det går bra. Det gikk ikke bra med juleroser og himalaya valmue (hva heter den igjen - den blå) - alt det andre gikk fint. Jeg har ikke plass til å så alt inne - så sånn er det med den saken. Sår sommerblomster inne :)

    SvarSlett
  2. Hei Berit. Har aldri opplevet at det er vanskelig å legge inn kommentar hos deg:) Det er like lett hos deg som andre blogger jeg følger:)
    Så utrolig koselig det ble med lekestuen!! Så bra av dere å innvistere i noe så berikende til barna. Kunne tenkt meg en slik selv, noe større da;) Som Var mitt eget lille fristed, der jeg kunne innrede alt helt i Ellen land..sukk Er jeg for barnslig nå?:/ Ønsker deg en nydelig helg. Klem Ellen

    SvarSlett
  3. Ååå... så skjønn lekestue!
    ...Nå vet jeg hva slags farge jeg skal ha på stuegulvet mitt ;)

    SvarSlett
  4. Alle småpikers drøm er vel ei lekestue med dill og dall :)
    Og så enkelt at mor (kansje) klarer å sette den opp ;)

    SvarSlett
  5. så kult med rosa gulv! Forstår godt at din datter er fornøyd med huset sitt.
    Klem

    SvarSlett
  6. Så flott hus! Gutta mine ønsker seg veldig et hus de og. Men de drømmer mest om å lage det selv sammen med pappan sin.

    SvarSlett
  7. Hei!
    Så utrolig flott lekestue:-) Ser ut som hun koser seg i den. Vi har også nettopp bygget lekestue, og det blir virkelig lekt både sent og tidlig i den:-)

    Riktig god helg!

    Hilsen Høstmamma

    SvarSlett
  8. Jeg har sagt til mine unger at så fort det blir barnebarn som bygger vi lekestue her på gården.

    Jeg håper at jeg får lagt inn kommentar nå. Jeg forsøkte tidligere i kveld, men da lyktes det ikke. Problemet med å velge innlogging uten å krysse av for å forbli pålogget så er det mange andre blogger jeg ikke får kommentert i. Jeg aner ikke hvorfor.

    SvarSlett
  9. Hei hei :-)) så koselig, alle småmjenters drøm, virkelig :-)) og mamma drøm også, tjhii........en god helg til deg

    SvarSlett
  10. Den var jo bare nydelig:)
    Tror vi har akkurat samme.Syntes den type dukkestue er så koselig.

    SvarSlett
  11. Når jeg ser en så nydelig lekestue skulle jeg ønske jeg var 5 år igjen :-) Det var nydelig med det rosa gulvet.

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...