torsdag 25. august 2011

Landesgartenschau del 3

Her kommer det siste innlegget fra feriens hageutstillings besøk. 
Siden jeg ikke har tatt meg tid til å lære fotobehandlingsprogram ennå blir det enda en del bilder på rekke og rad. Håper dere tåler det. Så får jeg komme tilbake til billedredigering og bloggfornyelse senere:-) Takk for at dere henger med uansett!

BLOMSTERFAVORITTER
 Disse ble jeg helt forelsket i, ikke bare fordi de er rosa. 
 God høyde og fylde på blomsten, og spennende form! 
Fant den også i hvit utgave. Noen som vet hva den heter?
Disse blomstret kun en dag. Store blomster og fantes også i flere forskjellige farger.
Denne nydelige vindelen ble jeg veldig begeistret for. 

ROSEHAGEN
Rosene hadde lidd under nattens regnvær...

 GEORGINEHAGEN
 Mange praktfulle og store georginer.
Rekke på rekke med georginer i ulike farger og typer.
 Her var det satt opp nett for å holde blomstene på plass, lurt ikke sant? 
(men burde heller vært grønt nett synes nå jeg...)

BLOMSTERBED
Mange, mange fine bed med flotte plantekomosisjoner.
 Blomstereng
  Grønnkål med rosa følge.

*

Det var siste innlegg fra hageutstillingen, en kjempefin ferieopplevelse!
Håper dere hadde glede av blidene også.  
Nå blir det litt forsjellig på bloggen framover, kanskje kommer det en give away også snart...
Klem fra Berit

6 kommentarer:

  1. Hei Berit. Takk for at du deler alle disse utrolig nydelige bildene med oss:))
    Blomsten som du lurer på navnet er en Cleome capparidaceae, også kalt paradisblomst. Den er ettårig.
    Den andre blomsten er en Hibiskus:)
    Likte godt bedet med solhatter og det med grønnkålen:) Fantastisk fint! Klem Ellen

    SvarSlett
  2. jeg synes også du har vist flott bilder. Ble spesielt imponert over den ene stauderabatten.

    PS Kan du ikke legge inn en mulighet for å kommentere med navn og nettadresse. Sånn som oppsettet ditt er nå må jeg logge meg av og på igjen for å få kommentert.

    SvarSlett
  3. Så flotte innlegg du har laget. Her var det mye nydelig å se. Dette var skikkelig inspirerende. God helg og klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Oh, den svarta grönkålen tycker jag är så läcker. Vilken fin trädgårdsrunda du har haft. Och dockstugan, en dröm för både små och stora tjejer :)

    SvarSlett
  5. p.s. ingen problem med kommentaren :)

    SvarSlett
  6. Enda et flott inlegg fra østerrike!
    Lurt med netting over georginene...enig at det hadde vært bedre med grønt:)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...