tirsdag 30. august 2011

Nydelige lavendel

De siste årene har jeg virkelig fått sansen for lavendel og i år har jeg hatt mye av det i krukker og kar.
Nå til høsten skal jeg flytte dem over i nye blomsterbed.
Det er jo en plante som så absolutt hører hjemme i en romantisk hage!
Klippet inn noen buketter og hengte opp til tørk for et par uker siden.
Herlig lukt og fine blomster både til glede og nytte!  
Kanskje jeg vil lage noen dufteposer i løpet av vinteren..?
Til høsten skal jeg sette disse over i et blomsterbed og håper at de vil overleve vinteren!
Jeg har også prøvd å ta stiklinger et sted og er spent på hvordan det går...
Drømmer nemlig om et rosebed kantet med lavendel!

Et hjertelig velkommen også til min nye følger,
Helene med bloggen Alt Som er Vakkert!

Tusen takk for alle hilsener dere legger igjen - både gamle og nye følgere, 
det er veldig gøy å gjøre nye bloggbekjentskaper - til og med utenfor landegrensene:-)

***
Klem fra Berit

9 kommentarer:

  1. Lavendel har æ også, må liksom lukte og ta på dem hvær dag, for de lukter såå indelig godt:)
    Håper dine overlever vinteren, ha en fin kveld, hilsen Lisbeth ;O

    SvarSlett
  2. Enig, lavendel er fin både å se på og lukte på. Jeg drømmer også om roser og lavendel. Foreløpig har jeg lavendel. En sommer hekket en linerle inni den lille lavendelbusken min. Det var koselig, det!

    SvarSlett
  3. Så nydelige de var! Håper du lykkes med prosjekt overvintring. Hadde ett prosjekt gående på sorten, men de klarte seg ikke her oppi nord. Så også for meg en hekk av herligheten :)

    Lykke til :)

    SvarSlett
  4. Lavendel er bare så fint.
    Jeg har mye i hagen min,både som kant og ellers i potter .
    Nå er de avblomstret for i år,men jeg fikk tatt inn noe til tørking..deilig duft.
    Jeg bruker PhotoScape..
    Takk for koselige kommentarer fra deg !
    Klem Anne

    SvarSlett
  5. Toll, die sind farblich einfach zauberhaft intensiv!

    liebe Grüße von Betty

    SvarSlett
  6. Helt enig, så i fjor lagde jeg et helt Lavendel-bed. Men her trives de ikke. Det er for mye vind, for kaldt, for tett jord.

    SvarSlett
  7. Lavendel er et must i hagen :) Har et rosebedd med røde roser...og der har jeg også lavendel. Planen er å ta bort alt det andre utenom lavendel og rosene. Fylle på med masse lavendel. Kanskje jeg skulle prøve å putte ned stiklinger i jorden jeg også ;) Før hobbyhuset ble ferdig satt jeg veldig mye ved kjøkkenbordet. Det ble mye "rot" og masse støv av stoffer osv.. Nå har vi et ryddig kjøkken og et kjekt sted å sitte. :) Ha en trivelig dag. Klem Merethe

    SvarSlett
  8. Ja, enig lavendel er et must:)
    Tørker og bruker de til mye....har du prøvd tørket lavende i glasuren på muffins...?? nydelig som variasjon:))

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...