tirsdag 23. august 2011

Selvplukk av blomster

Noe av det jeg synes er sjarmerende ved å reise til Østerrike er å stoppe opp 
ved små åkre hvor det er selvplukk av blomster.
Fantastisk vakre gladioler... som et kunstverk!
Solsikke, georginer og gladioler. Billig er det også. En stk gladiol koster ca 5 kroner!!
Her kan man forsyne seg pent, kniv ligger klar og til slutt er det bare å legge penger i kassa og dagens friske blomster kan få pynte opp hjemme hos seg selv eller gi bort til en venn!
Her satses det på ærlighet "weil nur bezahlte Blumen machen Freu(n)de!"
 
Her hjemme har jeg også høstet inn litt solsikkeblomster som nå står til pynt ute på trappa.
Og i dag blir det en bukett til - og den vil jeg gi bort. 

Ønsker alle som titter innom en riktig fin dag,
kanskje du også har noen du kan plukke blomster til?!

Glade hilsener fra Berit

5 kommentarer:

  1. Så koselig med selvplukk - blir litt mer spesielt da enn å gå i butikken og kjøpe en bukett pakket i plast.
    Ha en strålende dag :)

    SvarSlett
  2. Nydelige gladioler. 5 kr stk! Det vil si at du får en fantastisk bukett for 50 kr. Og dessuten er de jo helt ferske og står lenge. Så gøy!

    SvarSlett
  3. Herlig...:)Og selvplukk er gøy, og så står de lengre i vasen:)
    GI BLOMSTER....til glede for den som gir og den som får:))

    SvarSlett
  4. Så vakre blomster - og så morsomt og koselig med selvplukk ;-)

    Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  5. For en nydelig farge på gladiolen! Tenk å kunne plukke slike selv til 5 kr stykket....
    Skulle plukket blomster ofte da, ja - både til meg selv og til andre!!
    Tusen takk for besøk i bloggen min!

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...