søndag 21. august 2011

Rusletur ved parsellhagene

De neste dagene kommer det en del hagerelaterte ferieinnlegg fra meg. Det håper jeg mine hageblogg venner ikke har noe imot:-) Her har jeg gått meg en tur i nabolaget hos min svigerfamilie og kikket på parsellhagene og knipset ivrig.
 
 
 
I byen Haid (som ligger et stykke fra Linz) går dessverre motorveien like forbi og bak disse fine hagene høres det sus fra trafikken. Likevel er disse hagene veldig populære og det er gøy å se hvordan de planter og pynter ivrig i hagene sine hele sesongen.
 
 
 
 
Lange avlange hager hvor det dyrkes frukt, grønnsaker og blomster på hver ledige lille flekk.




 
 
 
Tenk å kunne høste slike druer...
Mais, digre tomater og mye annet godt kunne jeg skimte over gjerdene...
 
 
 
Her lærte jeg noe nytt.
Klatrestativ til squash eller gresskarplanter slik at de ikke ligger og blir ødelagt på bakken:-)
 

 
 
Noen liker heller å ha mer pynt i hagen sin... Dverger er veldig pop her nede:-)
 
 
 
 
Gøy å kunne gå forbi maaange slike hager og ta til seg hagegleden som tydelig kommer fram her:-)

Takk for at du tok deg tid til å stikke innom, ønsker alle en riktig fin uke!

Klem fra Berit

2 kommentarer:

  1. Herlige bidler - og morsomt å se at det er mange måter å drive hage på.
    Ha en riktig fin dag :)

    SvarSlett
  2. Åå så mye vakkert! Her skinner virkelig hagegleden igjennom! Klatrestativet til gresskarplanter var jo kjempesmart og fint:) så kjekt å se hager fra andre land:)) Gleder meg til flere hage innlegg fra deg:)) Ønsker deg en fin dag. Klem Ellen.

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...