onsdag 10. august 2011

Hjemme alene...

Neida, jeg ble ikke hjemme fra ferien. Har bare forhåndslaget et lite innlegg om ferievanning av blomstene mine:-) Dette tipset har jeg fra min mor som alltid satte alle stueplantene sammen på våt skumgummi da vi reiste bort om sommeren. Da vi kom hjem hadde ikke bare plantene overlevd, de var faktisk mye frodigere:-)
Jeg tok ikke sjansen på å la pelargoniane mine stå ute i pottene sine 
og har derfor plassert dem sammen i badekaret med våt skumgummi i bunnen.
  Jeg klipte ned det som var i ferd med å avblomster, og har også tatt stiklinger som jeg håper vil klare seg. Har gitt plantene en lett dusj og fylt litt vann i bunnen på badekaret og baljene på gulvet. Er spent på hvordan de kommer til å klare seg...

Blomsterbad!

Har du et annet godt tips om ferievanning av plantene?

Takk for at du tittet innom - ha en fortsatt fin dag!

Ferieklem fra Berit

6 kommentarer:

  1. Sånn pleide jeg også å gjøre, da vi hadde badekar. Nå har vi ikke det, men jeg setter plantene i de to vaskene på kjøkkenet. Det fungerer supert!

    Ønsker deg en fin ferie!
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  2. Skumgummi var jo genialt da! En gigantisk oasis liksom ;)
    Det går jo an å fylle brusflasker med vann og sette de på hodet oppi krukker og slikt, men det er jo begrenset hvor lenge det varer da..

    SvarSlett
  3. Slik gjorde alltid min mor..likedan jeg ..men nå har vi ikke badekar.
    Men jeg har verdens snilleste nabo på snart 80 år..og hun gleder seg over å få stelle plantene mine når jeg er borte.
    Ha en fortsatt god ferie!!!
    Klem Anne

    SvarSlett
  4. Her ligger det mye omtanke. Så artig at de har blitt mere frodig :)

    Vet du, jeg bare drar.. og krysser fingrene for dårlig vær hjemme. Merket da vi var i vogna, ikke langt unna, at jeg var litt bekymret når det gikk på dagevis med sol og varme. Heldigvis gikk det bra.

    Klem :)

    SvarSlett
  5. Takk for en kjempefin idè!

    Ha en fortsatt fin dag!
    Heleneklem

    SvarSlett
  6. Så smart å bruke skumgummi. Det skal jeg prøve neste gang. :)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...