fredag 29. mai 2015

Prosjekt hagedam - del 1

I flere år har jeg ønsket meg en hagedam 
og det har blitt med tanken og ønsket fram til i år.
Men det er utrolig hva man får til med litt tålmodighet :-)




I vinter har jeg gått og ruget ut en ide om å utvide kjøkkenhageområde.
Her har det nå blitt større platting, et bed og til høyre venter også noe...




Da jeg fikk Pinterest dilla i vinter kom jeg over en riktig god ide HER


 til å lage hagedam på budsjett. Tadaaa - traktordekk med folie!
(toppen av dekket skjæres av med maskin så blir det større åpning til dammen)

Mannen min fikk skaffet til veie et gammelt traktor dekk 
og jeg gravde villig ut til dammen.




Og se her hva som gjemte seg i dekket da vi fant det. En nydelig sommerfugl!
Nå er det bare å vente på at sommeren skal komme!

To be continued... Del 2 følger :-)
Ha en strålende fredag!



6 kommentarer:

  1. Så spennende. Jeg har aldri tenkt at jeg kommer til å få gjennomført noe vann-aktig i hagen, men jeg har også en liten idé, så får vi se om den blir satt ut i livet :) Lykke til videre, det kommer til å bli så fint akkurat der du har valgt å ha den :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for så fine ord hos meg! Det er sant som du sier ang. nib-utfordringen. Har også tenkt det samme mange ganger. Derfor ble jeg veldig overrasket. Takk for stemmen. Det setter jeg veldig stor pris på:-)
    Men du for et flott prosjekt dere holder på med! For en god idé med traktorhjulet. Gleder meg til å se mer. Dere har laget en fantastisk flott hage! Har alltid ønsket meg en liten dam i hagen, men jeg får være fornøyd med bekken. Jeg klarer ikke rekke over alt. Ha en fin helg. God klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  3. Spennende prosjekt. Det kommer til å bli kjempefint tror jeg. Den linken du la ut ga noen fine tips, men jeg lurer på hva slags folie du har brukt?

    SvarSlett
  4. Så fint det blir. Ja dere står på å får virkelig til en flott hage.
    Lykke til videre :)

    SvarSlett
  5. Dette blir jo super fint. Kjempe fin ide med traktordekk. Gleder meg til å se fortsettelsen.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  6. Morsomt med traktordekket, spent på hva slags "folie" du skal legge i bunn, og på del 2... og hva som kommer i de nye bedene.
    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...