lørdag 9. april 2011

Travel lørdag

Pip-pip! Det er vår!! Fra åsen bak huset hører vi fuglene synge morgen og kveld. Det er så godt å både se og høre at naturen våkner til liv igjen!
Her spirer karsefrøene som ble sådd for en stund siden. Tror jeg vil lage litt flere spirer fram mot påske, både karse og alfa-alfa spirer er sunt og godt å ha på maten. Ungene liker det også.


Mitt rengjørings instinkt har også våknet og i går kveld tok jeg en ordentlig runde med både støvsuger, langkost og støvklut. Vinduspussen står også for tur, må si jeg vegrer meg litt for å henge utover vinduskarmen i 2.etasje for å få pusset dem utvendig... (vi har ikke husmorvinduer som lett kan vippes rundt) Når sola skinner inn ser jeg hvor forferdelig de ser ut. Huff, må få gjort det før vi får påskegjester:-)

I dag har det meste av tiden har blitt tilbrakt utendørs i det nydelige været. Helt herlig med sol og varmere i lufta :-) Noe som er mer gøy enn vinduspussing er å rense opp i hagen. Har kjørt bort flere trillebårlass med vissent løv og opprensking fra blomsterbedene. Gøy å se at det spirer fram igjen!

I formiddag fikk vi besøk av en bekjent for å se hvordan vi evt kan drenere hagen.  En kum på nabotomta viste seg å være helt full av vann og rørene som går videre over vår eiendom er da sannsynligvis tette...  Heldigvis har mye tørket opp av de store dammene jeg viste for noen dager siden.

Ellers har det blitt tid til både en svipp innom loppemarked og venner på besøk til ettermiddagskaffen. Hyggelig å kunne ta med serveringen ut og slappe av i solveggen!

Håper du også har en fin helg!

Klem fra meg

5 kommentarer:

  1. Nei for en flott dekorasjon du har laget!
    Naturen er flott i sin enkelhet...:)
    Deilig dag du har hatt idag,rydde i hagen og besøk,sol...livet er godt da:)
    Jeg har vært på hagemesse idag...sliten,så innlegg skal det bli imorgen.
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha Inger Marie, men det er nok ikke jeg som har laget denne dekorasjonen. Det var ungene som laget slike på søndagsklubben for et par uker siden. Du kan lese om det under vårlig pynt for mars arkivet. Reiret ble satt sammen av de voksne, fuglen er kjøpt, men ungene satte det sammen og hadde frø i. Koselig å få meg hjem!

    SvarSlett
  3. Takk for tips om alfa alfa spirer,, det har vi ikke prøvd. karseføene derimot, de ligger klar.

    Gleder meg til å følge deg videre. Ser vi har noen felles interesser :)

    SvarSlett
  4. Høres ut som du koser deg....og vinduene ja...uff....her må de også vaskes!!

    Ønsker deg en flott søndag :o)

    SvarSlett
  5. Hei.
    Jammen har du hatt det travelt, men det høres hyggelig ut med alle aktivitetene. Hørtes vanskelig ut med den vinduspussingen. Husker jeg også har pusset slike vinduer,hvor man må henge på utsiden.
    Her har vi nesten opptint oppkjørsel, men veien videre er ikke tint ennå. Masse sne på jordene.
    Gleder oss veldig til å komme på besøk.

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...