onsdag 27. april 2011

Tidlig blomstring

I dag har jeg vært på en fin tur langs elva 
og gledet meg over hvor mye som er skjedd i naturen. 


I et lunt bekkefar fant jeg noen bekkeblom som allerede blomstret!



Til min store overraskelse er det også blomst på blåberlynga enkelte steder. 
Har aldri opplevd det i april før! Håper det blir mye blåbær i år! Mmmm..


Og selvfølgelig masser av hvitveis overalt. MIN FAVORITT!!!

*
I morgen har jeg fri og jeg skal nyte dagen med å pulse videre i hagen. 
Skal få skikk på blomsterbedene mine og planlegge... 
Jeg har bestemt meg for å plante roser langs husveggen.  
(Klatre eller buskroser som kan bli maks 2 m høye.)
Hvis noen har tips om fine rosa roser, med god herdighet 
og god duft og lite torner er jeg svært takknemlig! 
Jeg har styrt litt unna roser pga tornene, men de er jo så FINE 
og hører så ABSOLUTT til i en gammel hage!

*

For hagen forøvrig kan jeg røpe at vi har bestilt 
en liten gravemaskin og noen lass med jord, 
men de kommer ikke før i neste uke og ikke i morgen som håpet.
Vi trenger å fylle i jord i "hullet" og langs den ene siden av oppkjørselen. 
Skal i samme slengen også få jevnet ut en del av plenen 
som nå ligner en berg-og-dalbane.
Er bare bittelitt utålmodig med å gjøre klar kjøkkenhagen...!
Mer om dette senere...

*
Ha en fin kveld så lenge - vi blogges!
Klem fra meg

6 kommentarer:

  1. Det er virkelig tidlig i år. Du har knipset noen fine blomster fra elvekanten! Travelt er det, - og mye en har lyst å gjøre i dette været, så jeg skjønner at du er litt utolmodig :-)Kos deg med fridagen! :-)

    SvarSlett
  2. Flott bilder fra elvekanten!
    Puten er sydd av ett håndkle som er brettet dobbelt ja;)

    Nyt fridagen din!
    KLEM

    SvarSlett
  3. Fine blomsterbilder! Jeg ser hvitveisen har kommet hos oss også og planlegger en tur for å plukke en liten bukett og kanskje nyte de litt ekstra der de står med en kopp te og bok i solen.

    Nå som vi har slaktet høna som skapte trøbbel er vi klare til mer hagearbeid. Tenker å anlegge et nytt bed hvor det nå står noen gamle prinsessespirea og tror det blir noen buskroser der gitt. Vi får utveksle erfaringer :-)

    SvarSlett
  4. Liebe Berit!Ich habe mich sehr über deinen Besuch bei mir gefreut!!!Leider hab ich es noch nicht geschafft bei mir einen Übersetzer einzugeben...
    Dein Blog gefällt mir auch sehr gut!!
    Ich freue mich rieseig dich als neue Leserin zu haben!!!Ich werde mich auch gleich bei dir eintragen!!GGGlG,Silke

    SvarSlett
  5. Hei du :) Blåbærblomster og bekkeblom er det nok en stund til jeg kan vise fram, så moro da!
    Roser har jeg desverre lite greie på, men om du skulle ville ha en gul rose så er jeg fryktelig forelska i Aicha <3 den og Lykkefund står på lista over roser jeg må ha. Ellers er jeg glad i rugosaer, men de har ørlitegranne torner da ;)

    Når det gjelder pallekarmer så kjører Gubben for en av Schenkers undertransportører og noen har han funnet stikkende ut av konteinere på terminalene og andre har blitt lagt til side for han. Mitt beste tips er å høre rundt på industriområder. Tidligere har jeg spørt div trevareforhandlere og FK, men da blei jeg bare sett rart på... ;)

    SvarSlett
  6. Nydelig bekkeblomst, den er et sikkert vårtegn. Spennende med roseplanlegging da, Bonica er en rosa buskrose som tåler alt, og blomstrer hele sommeren. Den kan hvertfall jeg anbefale :)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...