tirsdag 12. april 2011

Maleprosjekt

Etter tre fantastiske vårdager med nesten sommerlige temperaturer siler nå regnet ned... Det blir med andre ord ikke mye hagearbeid i dag. Skal plante om et par brudespirea, men det kan nok vente enda noen dager vil jeg tro.

Derimot har jeg mye å gjøre i utleieleiligheten som skal stå klar til fredag. Holder nå på å male muren rundt ovnen. Fra en mørkerød krok blir det nå et lyst hjørne:-) Slik så det ut før: 


Startet med malingen i går kveld, og andre etappe ble tatt i dag.

Bruker vannbasert murmaling som er blandet i nyansen eggehvit. 
Murmalin på 10 liter koster ca det samme som 3 liter veggmaling og gjør samme nytten i følge Bygmakker. Kan eventuelt ha et ekstra strøk på toppen med veggmaling hvis en ønsker høyere glansgrad.



En kjempeforskjell å få det lyst!
Mannen likte det også og han er nå så snill og tar andre strøket!
Skal knipse noen blider igjen når det er helt ferdig.

I tillegg til dette er det ogå noen andre små justeringer og så skal det være klart til våre nye leieboere.

Det greie med en regnværsdag er at en også får tatt igjen det forsømte i huset. Det er lett at husarbeidet blir stående på vent når det er mye å gjøre ute. Hvem vil vel være inne når sola skinner og hagen våkner til liv igjen?


Håper du får en strålende dag der du er! Og kanskje du kikker innom  her igjen i morgen? Da legger jeg ut en giveaway for å feire over 1000 besøkende og 1 måneds bursdag for bloggen min.

Klem fra meg

4 kommentarer:

  1. Heisann og takk for koselig hilsen på bloggen min :)
    Alltid koselig med nye bekjentskaper i bloggverden.
    Jeg blir litt, tja, hva skal man si... jeg synes teglstein er fint i utgangspunktet og synes det er synd når folk maler over, men det ble jo unektelig mye lysere og trivligere hos dere nå da. Gleder meg til å se sluttresultatet.
    Godt å få unna innendørsprosjekter før hagesesongen er over oss for fullt.
    Legger meg liksågodt til som følger av bloggen din så jeg ikke roter deg bort i denne nettjunglen...
    Ha en super uke videre! :)
    Ha en

    SvarSlett
  2. Hei.
    Så flott det blir i ovnskroken. Har jo vært i den leilighete, og den kroken virket jo mørk.
    Så er det altså regnvær idag. Stor forskjell fra igår når lille C. på 3 år var ute i bare bikini.
    Kan nevne at det fortsatt er is på nederste trappetrinnet ute, og vi på pløye oss gjennom sne-sørpa før vi kommer til hovedveien.

    SvarSlett
  3. Det ble veldig flott,mye lysere!

    SvarSlett
  4. Det blir kjempe fint! Gjorde den samme jobben for noen år siden hjemme, mins å huske at det tok laaaang tid å få alle kriker og kroker i muren dekt fint med maling.....
    Klem

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...