søndag 3. april 2011

Hageutstilling

Etter noen dagers grublerier har jeg bestemt meg. Selv om jeg har VELDIG lyst, kommer jeg ikke til å dra til hagemessen i Lillestrøm likevel. Det ville være VELDIG kjekt med "live" inspirasjon, særlig har jeg lyst å se den engelske cottage garden som jeg har hørt skal vises fram der...

MEN de utgiftene jeg ville hatt med reise, inngang, handling mm, har jeg bestemt meg for heller å bruke til hagen min denne sesongen. Jeg får jo så mye inspirasjon gjennom hageblogger, blader og bøker at det nok ikke skal skorte på ideer til hagen min... Det er nok heller spørsmål om kreftene og finansene strekker til alt som står på ønskelisten:-)



Men hvis jeg er heldig blir det en sommerferie nr 2 på oss til Østerrike i august!! I år arrangeres Ober Österreichische Landesgartenschau i Ansfelden (nær Linz) og det er rett rundt hjørnet hvor mannen min kommer i fra:-D  Vi pleier å dra til Østerrike hvert år, men i år kommer det på noen ekstra utgifter med piperehabilitering, så vi får se hvor langt feriepengene rekker....
Ja, en tur til hagemessen ville i sammenligning med en tur til Østerrike blitt billigere, så regnestykket stemmer ikke heeelt. Men det er viktig for oss og ungene å holde kontakten med familie og venner der nede. Og en tur i sommer ville vært veldig flott, ellers blir det muligens til høsten som også  vi ofte har gjort.

For dere som leser tysk er dette en av adressene til arrangementet som går fra april til oktober:
HER


Østerrikerne er så flinke med å holde hagene sine i orden. Det arrangeres lokale konurranser om hvem som har de flotteste balkongkassene i landsbyen og alt er så velstelt. Ikke mye ugress å se langs hushjørner eller andre steder der nei. Ettersom mange bor i leilighet er det veldig populært å skaffe seg en parsell hage - hvor det dyrkes grønnsaker, blomster og brukes som rekreasjons sted.
Jeg tror jeg får lage et innlegg om dette senere:-)



Har du vært på den norske hagemessen tidlgere, eller har du tenkt å ta turen dit i år? Eller har du planer om andre reiser med hageinspirasjon på programmet?


Med ønske om en god kveld fra meg!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...