lørdag 23. april 2011

Blaafarveværket


I går var vi på en fin tur til Blaafarveværket i Modum. 
Vi er så heldige å bo like i nærheten, så det er bare en kort kjøretur for oss å dra dit. 
Får alltid feriefølelse der, bygningene er så flotte og det er en fin ro på området.
 


Her finnes også en stor pelargoniautstilling hele sommeren og salg av skjeldne pelargoniastiklinger 
i følge Hageselskapet Buskeruds brosjyre for 2011.


Sesongen åpner ikke før 21. mai, så alt av utstillinger og butikker er ennå stengt. 
Ungene koste seg på lekeplassen og vi tok selvfølgelig også en tur opp for å se på Haugfossen.


Vi har hatt en alldeles nydelig påske hittil. Bjørkene er utsprunget allerede 
og temperaturene har ligget rundt 20 grader hver dag - helt fantastisk!

Ønsker deg også en fortsatt fin påske!

Klem fra Berit

5 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder fra bl-verket.
    Jeg var der en gang da jeg studerte i oslo, men nå er det ca 15 år siden så kanskje det begynner å nærme seg på tide med ny tur ;) hehe
    Ha en strålende søndag.
    Klem Linn

    SvarSlett
  2. Heisann :) så koselig at du stakk innom bloggen min. Artig å treffe nye :)
    Jeg tror de selger pil på solfang.no
    Jeg kjøpte meg pilstiklinger et år og laget meg en liten pilåker. Den er ikke så stor men jeg har da litt å flette av. Husker ikke i farta hva det het der jeg sendte etter. Men skal tipse deg når jeg kommer på det. For et nydelig påskevær vi har hatt...men nå skyer det faktisk litt over. Skulle ønske meg finvær noen dager til for å få gjort hagen helt vårklar...men på en annen måte trenger den regn. Det er tørt.
    Ønsker deg en fin avslutning på påsken. Hilsen Merethe

    SvarSlett
  3. Skovstuen pil utenfor Sandefjord var det. Der kjøpte jeg stiklinger.... Sjekk ut sidene hvis du er interessert. Merethe

    SvarSlett
  4. ja dere er det sååå fint..
    klem,magny

    SvarSlett
  5. Så koselig blogg!
    Legger meg til som følger, så finner jeg deg igjen!

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...