fredag 1. april 2011

Prikle gleder



Onsdag var jeg hos U og hun ga meg disse surfina (hengepetunia) stiklingene til min store glede!

I formiddag koste jeg meg med å prikle dem.
Det gir ro for sjel og sinn å holde på med planter og jord.







I pottene hadde jeg halvparten blomsterjord i bunnen og fylte på med såjord på toppen.
Dette lærte jeg nettopp er bra for at de små plantene ikke skal få det for "sterkt" mens de er små,mens når de vokser seg større har røttene mer næring  å hente lenger ned.








Dette skal bli rosa-lilla surfina til å ha i balkongkasser og kanskje en ampel eller to.

Tenk, av den lille potten ble det nesten 20 planter!! Gleder meg til de blomstrer:-D

Ha en fin fredagskveld så lenge!

Klem fra meg

3 kommentarer:

  1. Så heldig du var, som fikk sånne flotte planter. Prikling er koselig, gir håp om en blomsterrik sommer. Utrolig hvor mye glede det blir av noen bitte små frø :-)Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  2. Heldige deg!!
    Gleder meg til sommerblomster...og alt sommeren kan by på :o)

    ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å se bugnende surfinia i blomsterkasser og -krukker hos deg. :)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...