lørdag 23. juli 2011

Om frykt og trøst...

Nyhetene fra i går om boming og skyting er slikt vi ellers hører om fra andre land, og nå har det skjedd i lille Norge. Det er uvirkelig og grusomt.
Frykt og sinne setter seg i oss - og vi trenger trøst.

Jeg ble minnet på en sang av Seecret Garden. Etter skytetragedien ved Columbine High School holdt de en konsert i nærheten og dedikerte melodien "Hymn to Hope" til dem. Etter konserten fikk de vite av to lærere ved skolen at nettopp denne melodien var blitt brukt til å trøste elevene etter tragedien. Senere ble det satt tekst til denne melodien og fikk tittelen "Sometimes a Prayer will do"

Teksten går slik og du kan høre sangen HER:

"Sometimes we stumble,
Sometimes we even fall,
And we can't find a friend,
Can't comprehend it all,
And we are lost,
with nothing to hold on to,
When we can't find the answer,
Sometimes a prayer will do.

"And though we wonder,
Uncertain if we will get through,
To face the future,
Sometimes a prayer will do."

Sometimes we reach,
For what's not really there,
Sometimes we lose our grip,
Come tumbling through the mid-air,
And we are searching,
For something to hold on to,
When we can't find the ansewer,
Sometimes a prayer will do. 

And though we wonder,
Uncertain if we will get though,
To face the future,
Sometimes a prayer will do.

Then, we are stronger,
Somehow we know we will get through,
To face the future,
Sometimes we a prayer will do.

Yeah, we are stronger,
Somehow we know we know we will get through,
To face the future,
Sometimes a prayer will do.

Sometimes a prayer will do."

Mine tanker og kondolanser går til alle dem som har minstet sine kjære. Etter en slik ufattelig tragedie sitter man igjen med spørsmålet HVORFOR? Det er ikke alltid svar på tragedier som skjer. Slikt skal nemlig ikke skje! Det er helt meningsløst.

Selv er jeg takknemlig for troen min - selv om det ikke alltid er så sterk. Å be og søke trøst hos Jesus tar ikke bort det vonde, men vi slipper å bære det alene... 
"Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne. Og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte. For det som før var, er borte."
Ikke alle deler troen på himmelen, og uansett hvilket livssyn man har er livet her og nå viktig - så ta godt vare på dem rundt deg!


Klem fra meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...