søndag 29. juli 2012

Lekestue på flyttefot

Denne uka har vi vært i Karlstad i Sverige og hatt noen fine dager på et hotell med basseng.
Ungene har storkost seg i vannet og vi rakk også noen små utflukter.
I dag blir det noen bilder fra hva vi rakk å gjøre før vi dro på ferie.


Da vi satte opp lekestua til lillemor var vi ikke klar over hvor store oversvømmelser vi kom til å få i hagen vår og at lekestua faktist stod på et av de verst tenkelige stedene...
Det ble etterhvert litt av en hodepine når regnet nærmet seg trappa til lekestua.  Se HER for et tilbakeblikk. I fjor høst måtte vi jekke den opp på noen ekstra steiner og slik har den stått på påler fram til i sommer. 


Da vi drenerte hagen i våres prøvde vi å løfte den med gravemaskin, men det gikk ikke. 
Vår gode venn M som gravde har prøvd å tenke fram noe lurt for hvodan den kunne flyttes på annen måte. Min mann ville få tak i noen sterke karer og bære den over med bærestropper, 
men det var faktisk meg som hadde den realiserbare ideen. (Jeg må jo få skryte litt av meg selv da). 
Så etter at M hadde fått finpusset litt på ideen tok det bare litt over en halvtime å få flyttet lekestua!

Lekestua ble flyttet fra venstre i bildet til høyre.
Jeg rakk dessverre ikke å ta de beste bildene av prosessen.


En god stokk til å jekke opp med, et par steiner og paller, noen rundstokker 
og litt skyving og dirigering så gikk det overraskende lett.


Nå står den MYE finere til i hagen og lillemor er så fornøyd for nå har hun 
også fått en tørkesnor og vaske og henge opp tøy selv!

Mitt nye hodebry er hvordan jeg skal designe et nytt blomsterbed der hvor leksetua stod tidligere...
Det er ennå en del å luke og gjøre klart så jeg har ennå litt tid til å gruble på dette.


Nå håper jeg at det blir litt sol og oppholdsvær i dag for det er mye å ta igjen i hagen nå..
Og med dette bilderaset ønsker jeg dere alle en riktig fin sommersøndag!
 The first site where our girls playhouse was located was not a good one because of all the water that accumulated in our garden when we had heavy rain. Last week we moved it and we are so happy with this new location. My new "headache" is how I shall design the new flowerbed where the playhouse used to be...

5 kommentarer:

  1. Det ser kjempekosleig ut med lekehytta ved treet der.
    Koselig med tørkesnor og sinkbalje ute.
    Kan tenke meg det er ei som koser seg der ja.
    Kos deg med planleggingen av nytt bedd.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  2. SÅ koselig det ble med lekestuen der. Stas med egen tørkesnor kan jeg tenke meg. :) Blir spennende å se hvordan blomsterbedet ditt blir. Her er det også mye å ta igjen i hagen...etter alt regnet. Ønsker deg en flott ny uke som snart står for tur. klem Merethe

    SvarSlett
  3. Så koselig for Lillemor!
    Nå kan hun vaske og henge til tørk selv.
    Håper endelig at det er slutt på oversvømmelsene hos dere..
    Tenker nok du finner en god løsning på det nye bedet..du er jo så flink med det Berit .
    Regn i mengder her ..og tenk i dag HAGLET det !!!
    Ha en fin dag !
    Klem Anne

    SvarSlett
  4. Hei Berit:)
    Så fint det ble med lekestuen..og så deilig at dere er kvitt vannproblemet:)
    Høres flott ut med tur til Karlstad...en fin by:)
    Ønsker deg også en fin søndagkveld:))

    SvarSlett
  5. Oj, så flinke dere er ;-) Litt av en jobb å flytte den. Godt du fikk den gode ideèn til hvordan det kunne gjøres ;-)

    Veldig søt lekestue og dekorativt med den blafrende klesvasken ;-)

    Ha en riktig god natt!

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...