søndag 10. februar 2013

X-faktor ROSA

I fjor påske besøkte vi botanisk hage i Linz og jeg knipset disse bildene
som er  skulle vært mitt bidrag i Anne på Moseplassens utfordirng rosa X-faktor.
(hadde jeg bare greid å melde meg på i tide..) Deler bildene likevel :-)




Det finnes mange nydelige rosa blomster, og de fleste kan vi nyte om sommeren.
Men våren byr også på rosa blomstring og min favoritt er magnolia.
Den er overdådig vakker og helt enkel på samme tid.






Å oppleve store magnoliatrær i blomstring er en opplevelse.
Og for ei finnmarksjente bosatt et par år i Østerrike var det svært eksotisk!



Dessverre var det noe feil med instillingen da jeg knipset her...
men som dere ser er det helt fantastisk når slike store trær er i full blomst!



For meg er magnoliablomstringen helt magisk.
Tenk fra nakne greiner er det overstrødd med disse fantastiske blomstene!




Helt til slutt må jeg ta med et bilde av det vesle magnoliatreet vi hadde i hagen vår da vi
bodde i Østerrike. Vi overtok etter en som hadde jobbet som gartner og det var mange
 forskjellige trær, busker og blomster i hagen!
Dessverre var tomten bare så altfor bratt... men en fantastisk utsikt det hadde vi!


 * * *

Flere bidrag til utfordringen kan du se HER.


Håper disse bildene fikk deg til å drømme om vårens magiske øyeblikk
når skaperverket våkner til liv igjen!


8 kommentarer:

  1. Så flott magnoliablomstring. Virkelig praktfullt.

    SvarSlett
  2. Fanatastisk! Elsker virkelig disse skjønne trærne og ville likt å vært i den parken:)
    Dere er heldige som har fått oppleve dette:)God uke Berit:)Klem

    SvarSlett
  3. For et herlig tre det er. Skulle gjerne hatt et slikt et i hagen.
    Men tviler på at det kan overleve i min hage.
    Ønsker deg ei herlig ny uke :)

    SvarSlett
  4. Så utrulig nydelig blomstring,et fantastisk tre:))nydelig og bare få oppleve slik vakker blomstring,blomster er bare nydelig!
    Håper du har hatt ei fine helg!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Nydelig - nydelig! Leit at du ikke rakk å melde deg på i rosa-runden, men du får kaste deg rundt nå i den hvite!

    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  6. Dette var fantastiske bilder!! eventyrlig vakkert<3

    SvarSlett
  7. Virkelig vakkert :-)
    Skulle gjerne hatt et slikt tre i hagen ja.

    SvarSlett
  8. Helt enig med deg at magnolia er magisk. Det er som et under når man ser noe sånt. Hilsen Anne

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...