onsdag 27. februar 2013

Som flere andre har jeg også fått dilla på gammelt porselen. Klart at vi må ta vare
på slike gamle skatter! Da vi var bortreist i helgen besøkte vi en bruktbutikk
og der sto denne flotte suppe-terrinen øverst på en hylle.




Da vi hadde betalt og gikk til bilen fortalte jeg mannen om denne fine terrinen
jeg gjerne skulle hatt. "Ja, men så kjøp den da - du liker jo slike ting!" smilte mannen til meg
og stakk til meg en seddel. Jeg var selvfølgelig ikke sen å be.




Terrinen er stemplet med Egersund Fajansefabrikk.
Lurer på hvor gammel den kan være. Noen som vet?




Kjøpte også noen fine duker og nå er jeg ganske fornøyd og glad!

Ha en strålende fin dag!


12 kommentarer:

  1. Åhhh, så fin! Herlig og snill mann du har ;-) Min bedre halvdel deler dessverre ikke min interesse for gamle ting, men....han synes det blir veldig fint når vi først har fått det i hus ;-)

    Jeg synes bare de gamle suppeterrinene er sååå fine. Kan ikke få nok av dem ;-) Og dukene du har kjøpt så også utrolig flotte ut. Skjønner godt at du er fornøyd ;-)

    Ha en super onsdag!

    SvarSlett
  2. Åååå...der har du virkelig fått fatt i en skatt! *misunnelig* Jeg sparer på alt jeg kommer over av den hvite Egersund-fajansen. Det er jo bare sååå vakkert!

    Ha en fin dag :)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Så heldig du har vært da ..kjempefin både suppeterrinen og dukene.
    Snille mannen din !!
    Flott stempel, men kan ikke si noe om hvor gammel.
    Ønsker deg en fin dag,håper solen skinner hos deg.
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  4. Å så fin den var Berit:))Sjekket stempelet i forhold til et fat jeg har fra Egersund som var Egersunds første stempel. Det var ikke samme,så da er den ikke fra den tiden hvertfall,men helt sikkert noen som vet der ute.Gøy å vite er det:)
    Fin dag til deg,her er det SOL:))))klem Vibeke

    SvarSlett
  5. Kjempe fin! Ser for meg denne full med rosa roser.

    Ønsker deg en fin dag! Klem

    SvarSlett
  6. For en flott suppeterrin.
    Så heldig du var som fikk den av din kjære.
    Har dessverre ikke oversikt over disse stemplene.
    Men det må jeg skaffe meg siden det er nyttig å ha
    på bruktmarkedet. Håper det er noen som vet noe om det.
    Nydelige duker fikk du jo og tak i.
    Har forresten et sett på 6 flate og 6 dype hvite tallerker
    på bruktmakedet nå. De er nok fra omtrent samme tidsrom.
    Ønsker deg en fortsatt god dag :)

    SvarSlett
  7. Å SÅ HELDIGE DU VAR
    DEN VAS SÅ VAKKER
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  8. Nydelige ting du har skaffet deg - håper du bruker dem, så fint når gamle ting er i bruk og ikke bare står til pynt:) Kan jo ikke spise suppe hele tiden sjølsagt, så av og til kan den vel stå til pynt he he...;) Klem

    SvarSlett
  9. SÅ vakker terrin du har kjøpt deg. En skikkelig skatt ,spør du meg. Tenk i morgen er det mars måned og jeg jubler over at det går mot vår. Ja det kan bli både mengder av snø og kulde enda men det går riktige veien og det er så godt. :) Ha det fint. Klemmer Merethe

    SvarSlett
  10. Så heldig, den var veldig flott :) har fått dilla på gamelt porselen jeg og!

    SvarSlett
  11. Trur det stemplet der er fra 1920 til 1950..
    Sjekk http://www.norskt-glass.com/ der har de oversikt over noen stempler =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jeg enig i. Du finner Egersund-stempler her også: http://www.dalanefolke.museum.no/anlegg/egersund-fayancemuseum/fabrikkens-stempler/

      Slett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...