lørdag 2. februar 2013

Våre uterom

Det er ennå en stund igjen til sommer og sol,
men det er deilig å drømme seg bort i arkivbilder og glede seg til en ny utesesong!




Fransica har en utfordring om å vise fram ulike rom til hennes nye bok.
Hvis du har lyst å se flere innlegg eller kanskje delta selv, kan du gå inn HER.
Jeg deltar med noen bilder fra våre uterom, det var vanskelig å velge så her er et bilderas...


 
UTEPLASS 1:



Denne plattingen bygde vi  i 2010, den første sommeren vi bodde her.
Ønsker meg en pergola over her eller allerhelst tak og halvegger....
 


UTEPLASS 2:



Dette deilige uterommet ved husveggen har skygge om formiddagen.
Gamle manilamøbler har fått nye puter, min snille mor sydde putetrekk av et sengetøy!




Av noen europaller har vi laget en sofabenk med madrass og mange puter.
 
 





 



Jeg kjenner at jeg blir så glad og takknemlig for denne hagen vi har og
jeg gleder meg bare så til sommeren igjen når jeg ser disse bildene!


 



UTEPLASS 3:


Også ved kjøkkenhagen har vi et uterom.
 
 



Denne plattingen hjalp min snille far oss med å snekre i fjor.
Inne i drivhustunellen dyrker vi tomater, salat og andre grønnsaker.
Det er også et flott sted å sette frø til spiring om våren.
 


 
Til våren skal vi sette opp levegger og da blir dette et skjermet fint sted midt i hagen.
Jeg planter også busker og blomster i krukker
og med litt annet "stæsj" blir det frodig og fint her!
 

 


Håper du også fikk noen tips og inspirasjon!


* * *

Fortsatt god helg kjære dere!
Og varmt velkommen til nye følgere!



21 kommentarer:

  1. Heisann så fine uteplasser du har, det er så deilig og sitte og mimre og se på bilder fra sommer og sol når vi er midt i vinteren :=)

    Fine bilder.

    Ha ei fin helg,hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  2. Du har så mange flotte uteplasser.
    Liker veldig godt hagen din
    Ønsker deg en herlig kveld :)

    SvarSlett
  3. Nydelige bilde du deler her :) Gleder meg til vår og sommer nå!! :)


    Ønsker deg en FIN lørdagskveld.
    Klemmer fra Lite hi

    SvarSlett
  4. For en drømmehage du har - og nå lengter jeg etter varmere tider, kjenner jeg. Klem og en fin søndag til deg :)

    SvarSlett
  5. Deilige sommerbilder Berit:)Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg så til å ut å pusle i hagen....Har ingen stor planer ennå,men drømmer jo fortsatt om å bygge på huset med en glassveranda vendt ut i hagen......en drøm som er fjern...men gir ikke opp:))God søndag kjære deg:)

    SvarSlett
  6. Åh så mange herlige bilder...:)Gleder meg til vår og sommer...!:)Håper noen av bildene dine blir valgt ut!!Lykke til!:)Mange gode klemmer:)Og ha en flott søndag!:)

    SvarSlett
  7. Her er det bare å drømme seg bort. Sofa av paller er så fint!

    Lykke til med bildene dine! Klem

    SvarSlett
  8. Så mange herlige uteplasser dere har! Her ser det ut som man kan flytte seg etter sola ;-) Såååå fint! Kjenner at man lengter etter lysere tider.

    Lykke, lykke til med utfordringen. Flott bidrag du har laget.

    Ha en finfin søndag! Her er det overskyet og kaldt i dag.

    SvarSlett
  9. Hei! Nå har jeg sett på bildene dine flere ganger og fått masse inspirasjon. Takk! Hilsen Anne

    SvarSlett
  10. For en stor og deilig hage med mange koselige uterom. Herlige farger på tekstiler og kopper, etc. Vi hadde også en kjøkkenhage, men den ble for stor og arbeidskrevende en periode. Kanskje går vi gang igjen for det var kjekt å hente inn bl.a. egne poteter, jordbær og gulerøtter. Men da må vi lage den slik som dere har gjort. Veldig fin!

    Lykke, lykke til! Koselig hvis dine bilder blir plukket ut til boken!!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  11. Flotte sommerbilder du har lagt ut. Så fine uteplasser, med god stemning. Likte også godt innlegget under, så koselige farger og mønster på det du har funnet fram.

    SvarSlett
  12. åå, for noen nydelig bilder:) Nå begynte jeg virkelig å se frem til sommer og sol:)

    SvarSlett
  13. Ååh blir helt sommersyk av å se på dine nyydelige bilder fra uteplassen deres Berit♥
    Dere har fått det fantastisk flott på veldig kort tid! Hadde vært kjempegøy om du fikk være med i boken! KLEM♥

    SvarSlett
  14. Herlige bilder! Nå lengter jeg bare ENDA mer til sommer!! :)
    Likte godt fargekicket ditt, i innlegget under her! Det passet perfekt!!
    Og så hyggelig du anbefalte min blogg, enda litt lenger ned!! :) Det var veldig koselig!
    Ønsker deg en fin dag!
    -Mari

    SvarSlett
  15. Mange flotte bilder og en super fint bidrag :)

    Ønsker deg en fin uke

    Klem Monica

    SvarSlett
  16. For en fantastisk hage!! Jeg har ikke ord! Elsker plattingen, pallesofaen, manilastolen- alt! Ikke rart du er glad i denne perlen. Vi skal i gang med hagen til sommeren og her fikk jeg hauger med inspirasjon. Tusen takk!

    Klemmer fra Marthe

    SvarSlett
  17. Du får meg til å lengte etter sommer og sol - og vakre uterom. Dine er bare helt fantastisk innbydende og lekre. Jeg kan tenke meg du ser frem til sommeren :) Nydelig inspirasjon. tusen takk for alt det fine du deler. God uke til deg <3

    SvarSlett
  18. Noen flotte uteplasser du har...og gode bidrag til boken!!
    Lengter til vår og sommer....og så godt det er å se slike bilder nå :)

    SvarSlett
  19. Kjekt å se igjen bilder fra uteplassen dine :)
    Masse skjønne blomster ♡

    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  20. Har du "oppskriften " på drivhusettunellen deres? Jeg fikk lyst til å prøve å lage en slik jeg også. Endeveggen ser jeg konstruksjonene på, men hva er de buene laget av? hadde vært moro å prøve.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ikke så lett å lage selv, dessverre. Vi har arvet buene, men de er ikke bøyd likt og det er en ulempe for plasten om vinteren. Jeg anbefaler haygrove hagetunellene. http://www.myhrene.no/

      Slett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...