torsdag 21. februar 2013

Hagedrømmer og ferietips!

Når det plutselig er 14 minus ute om morgenen er det deilig å kikke
på gamle sommerbilder og drømme seg litt bort på en kald dag!


I dag deler jeg noen bilder fra en hageutstilling jeg hadde gleden av å
besøke da vi var i Østerrike sommeren 2011.


Å reise på ferie er en gyllen andledning til å få ny hageinspirasjon.
Besøk en botanisk hage, oppsøk kolonihager eller bare rusle rundt
i nabolaget med lange øyne inn i naboenes hage!


Det finnes flere fine steder å besøke i Norge også.
Høyt på min ønskeliste står en tur til Flor og Fjære i Rogaland!


Vakkert!


En hage må jo ikke bare være gress! Se så fint med grus, sirkelformet gangvei og rundt bed.
Diverse ideer til skjerming/ levegger også. Flettet pil og steinmur er veldig fint!



Se for en fin liten hage! Liker sirkelformen som går igjen på gressflekken forrerst, i kulebuskbomene og den runde sandkassen helt nederst.  Fint avgrensede bed med busker og blomster.
 Og fin kontrast med steinplassen med pergola i midten!


Planen min for 2015 er allerede klar! Når vi ferierer i Østerrike (min manns hjemland) skal
noen dager tilbringes i Bad Ischl og utstillingen "Der Keisers neue Garten". Gleder meg!

Det finnes hageutstillinger i flere land,  skal du en tur til Tyskland er det en i Hamburg fra april til
oktober i år. Ferga går jo fra Oslo til Kiel og derfra er det bare 1,5 times kjøring.  Sjekk mer HER .
I skrivende stund prøver jeg å overtale mannen å legge inn en stopp her til sommeren...



12 kommentarer:

  1. Deilig å se blomster og sommerbilder, takk for oppkvikkende og fargerike flotte bilder.
    Marit.

    SvarSlett
  2. Godt å hvile øynene
    på disse fine sommerbildene.
    Det går så tregt fremover
    til våren men desto
    mere gleder vi oss til
    denne herlige årstiden VÅREN.
    Men den som venter på no
    godt venter ikke forgjeves :)

    SvarSlett
  3. Herlige sommerbilder :)
    Her er det endelig varmegrader og regn,
    så jeg sitter i vinduet å ser snøen smelte :)
    Flo og Fjære står på min ønskeliste også,
    22 år i Rogaland før eg flyttet nordover igjen
    og jeg kom meg aldri dit.
    Ha en fin dag !

    SvarSlett
  4. Så nydelige sommerbilder :)
    Nå nærmer vi oss første vårmåned, det blir herlig!
    Gøy å ha fast reisemål til Østerrike, høres spennende ut!
    Ønsker deg en fortsatt fin vinterferie ;)
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  5. Takk for deilig inspirerende bilder!

    SvarSlett
  6. Her var det mye herlig sommer.
    Og snart er den her - jippi :)

    ;) Inger

    SvarSlett
  7. Såå flotte bilder Berit!
    Det er kjempemorro å oppsøke hager og parker i utlandet eller her hjemme..
    Jeg fikk oppleve en botanisk hage på canariøyene nå i januar..gøy:)
    Takk for tips om Tyskland:))

    SvarSlett
  8. Herlige bilder fra sommeren! Nå venter jeg veldig på våren..
    Ønsker deg en fin helg!
    Mette
    ..Tusen takk for hyggelig ord hos meg!

    SvarSlett
  9. Nydelige sommerbilder!
    Herlig å kikke på nå som vinteren er her....men det er lysere på ettermiddagen, og det skal ikke mye til før vårfornemmelsen kommmer :) Takk for titten!

    SvarSlett
  10. Temperaturen steg med flere grader her hos meg når jeg så på bildene dine:) Håper du i skrivende stund har klart å overtale mannen din til å stoppe på veien. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  11. Dette var eit herlig innlegg og til å drøyme seg vekk i.
    God kveld, frå marJE.

    SvarSlett
  12. Fantastiske bilder!
    Lengselen etter våren kommer smygende ;)
    Her har vi hatt noen fantastisk deilige dager nå- rene påskestemningen, og det er jo såå deilig!!

    Ha en fin onsdag:)
    Klem

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...