torsdag 10. april 2014

Prikledag

Denne uken har jeg priklet sommerblomstene som jeg sådde i mars. 



De første spirene er et utrolig gledelig syn!
Å så selv er helt topp, da får man mange sommerblomster - nesten helt gratis.
Utfordringen er bare plassen de krever før de kan plantes ut...




Jeg skulle bare så litt av hver sort, men sannelig blir det mye når det skal prikles! 
Dessverre har ikke tagetesfrøene Kilimanjaro jeg fikk hos Ingvill spirt. 
Til gjengjeld får jeg masser av rosa og blå salvie ser det ut til! 




Veldig gøy å prøve ut min nye Paper-potter! En enkel og billig måte
å lage seg små potter på. Til de med dypere røtter brukte jeg tomme doruller.

Jeg har også sådd erteblomster og sukkererter, disse sår jeg også i tomme doruller.
Hodesalat og grønnkål har jeg sådd på torvbriketter.




Her er jeg bare halvferdig... Mange blomstergleder i vente til sommeren - hurra!

Og i drivhustunellen har jeg faktisk tatt sjansen på å så spinat, reddik og plukksalat allerede. 
Et lite sjansespill kanskje, men det ville være veldig gøy å få en tidlig avling!

Nå spirer det også i blomsterbedene og jeg bare nyter tiden ute i hagen!
Ha en fin kveld!






6 kommentarer:

  1. Hei! Man føler seg ufattelig rik når man står og prikler. Tidlig vår dreier mye seg om vekstrommet. I starten teller jeg spirer. Nå flytter jeg de jeg har prikla ut i drivhuset. Det fylles opp. Luksus! Fortsatt god prikling! Anne

    P.S. i dag har jeg planta mange dahliaer i potter for å drives fram inne. Det gir også en luksusfølelse.

    SvarSlett
  2. Prikling er en hyggelig syssel! Det blir masse flotte sommerblomster hos deg i år. Hos meg var det tomatene som fikk større potter i dag.
    Kos deg videre med våren!

    SvarSlett
  3. Kos deg med priklingen!
    Jeg ser allerede at jeg får et problem med plassen snart.
    Ønsker meg drivhus!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Hei Berit! Herlige bilder av ekte såglede! Dette kommer til å bli flotte planter i sommer:-) Du har mye å glede deg til her. Jeg tenkte også som deg at jeg ikke skulle så for mye.. Men herlighet så mange planter det blir! Ønsker deg en fin helg og nydelig påske. God klem❤️

    SvarSlett
  5. Så herlig når det spirer og gror:)
    Ønsker deg ei fin påske!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Hei!
    Dusksalvien du spurte om er ettårig, ja! Så moro at den spirer. Utrolig inspirerende å se alle frøpottene dine. Kjempefine de du har laget selv.

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...