lørdag 12. april 2014

Vårlig på trappa

Nye planter på trappa ønsker både våren og gjester velkommen!
 
 
 
 
Som jeg har fortalt før så liker jeg å kjøpe planter som jeg kan plante
over i blomsterbed og få glede av senere år også.
Denne sesongen har det blant annet blitt noen nye tusenfryd.
 
 
Diverese løkplanter er også et must om våren! Veldig fint å plante forskjellige
løk sammen i en krukke, gjerne med noen sommerblomster også.
Pynt litt ekstra med en bjørkekrans eller noen gåsunger.

Et par pip-piper i betong hadde jeg fra før
og den søte plantepinnen med fugl på kjøpte jeg i Kiel.
 
 

 
På hagemessen kjøpte jeg denne lyngplanten.
De rosa klokkene er så søte!

Våren er en herlig tid - gled deg over sola, fuglesangen og alt som spirer og gror!
Ha en strålende fin helg og takk for at du tittet innom!


 


11 kommentarer:

  1. Dette var utrolig fint. Så koselig det må være å komme til deg i påsken.

    Ønsker deg en fin lørdag - Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Wow,dette var koslig!!!Herlig hvordan du har satt sammen blomster og pynt ~ er det ikke deilig å ha blomster i krukker igjen???Har selv en liten gjeng ved inngangen,ig jeg merker hjertet hopper litt av glede hver gang jeg passerer:)))
    Jeg har også tenkt som du at det er greit med planter som kan få et videre liv...tusenfryd,lyng og Påskelilhene skal etterhvert plantes i bed slik de får komme igjen neste år!
    Og så var det morsomt å lese at du har priklet for akkurat det var det første jeg tenkte på da jeg våknet i dag at jeg må huske!!!
    En deilig tid,dette her :)))
    Ha en fin palmehelg!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  3. Såå koselig det må være å komme til deg! Og det er hyggelig å komme hjem til seg selv også, når det er så fint ved inngangen! Kos deg i påska;)

    SvarSlett
  4. Kjempefin pynt ved inngangen!. Hyggelig for både dere og gjester. Ønsker deg en kjempefin påske, med mange vår-gleder.

    SvarSlett
  5. Åhh så koselig du hadde gjort det!! Her var mye fint å hvile blikket på!

    Ønsker deg en riktig god påske!! Håper på godværsdager også.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  6. Åh så herlig og vårlig! Nydelige planter❤️ Tusen takk for koselig hilsen. Ble veldig glad❤️ ønsker deg en fin lørdag! Klem fra Ellen

    SvarSlett
  7. Såååååååå koselig du har laget det på trappa! Trivelig å komme på besøk eller komme hjem til en slik vakker velkomst! Ønsker deg en God Påske!

    SvarSlett
  8. Så flott med tusenfrydene i sinkkrukkene. Lekkert sammen med sinkhuset. Jeg bruker å plante stemorsblomster i krukker, siden planter jeg dem i blomsterbedene. I fjor hadde jeg tusenfryd som jeg gjorde det samme med. De er jo så fine. :)

    SvarSlett
  9. Tenk så deilig å bli møtt av et så flott syn!!
    Jeg har dessverre ikke hatt tid til å kjøpe noen løkplanter ute enda. Det er litt travelt på et annet hus om dagen.
    Men jeg skal ta det igjen med sommerblomster:)
    Nydelige bilder du har tatt!!
    Ønsker deg ei fortsatt fin helg:)
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  10. Åååh, Tusenfryden og lyngen er så søte. Det ropes vårlig velkommen på trappen din. Helt nydelig var det. Ha en riktig god påske.

    SvarSlett
  11. Helt nydelig tablå! Smakfullt satt sammen!

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...