torsdag 16. januar 2014

Trendy or not

Mannen min vet at jeg blir like glad for "gammelt skrot" som for blomster.
For en stund tilbake overrasket han meg med en skikkelig gammel sparebøsse
fra Ringerikes sparebank. Noen som vet eller vil tippe hvor gammel den kan være??





Jeg har veldig lave skuldre når det gjelder trender. Siden jeg jobber i helsevesenet
gir arbeidstøyet seg selv, hi-hi. Og når det kommer til interiør liker jeg nå engang godt
de gamle tingene og har ikke hatt behov for verken grafiske mønstre, messing
eller spesielle lamper. Må også si jeg blir litt stressa av å skulle blande nytt og gammelt
på den "rette" måten... Det kommer jo hele tiden noe nytt og så koster det gjerne skjorta...




Så hei meg der og HAY meg der når det gjelder å henge med på trendene.
 Litt forandring i stuen her i Underberget skal det likevel bli.
Tanken kom da jeg begynte å flytte rundt på ting & tang, dette TV-skapet er håpløst å "stæsje".

Siden malingen av slagbenken var både overkommelig og vellykket,
 har jeg bestemt meg for å male dette skapet også! Siden jeg ikke vet hva
årets trendfarge er blir det min egen favorittfarge: LYSEBLÅTT!




Et lysfat er alltid et koselig blikkfang. Trendy or not.
Det tar tid å finne sin egen stil og jeg jobber ennå med saken.
Resten av stuen skal også få et bitteliten make-over nå de neste ukene.
Tenker det skal bli bra.


* * *

Ønsker DEG en glad og fin dag. Tusen takk for alle hyggelige spor dere legger igjen.
Det gleder og varmer! Klem og smil fra meg.








8 kommentarer:

  1. Hadde lik sparebøsse selv som liten...
    Er fra tidlig 60-tallet kan hende???? Vet du?
    klem TOVE

    SvarSlett
  2. Flott at en kan ha sin egen stil. Enda flottere at en kan
    drive med gjenbruk. Ikke behøve å kjøpe nytt stadig.
    Det er verken miljøvennlig eller økonomisk.
    Ei flott sparebøsse. Lykke til med mer maling :)
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  3. Du har en fin egen stil. Setter tingene vakkert sammen så det blir harmoni og varme. Elsker gjenbruk jeg også. ;)
    Lyseblått skap blir helt sikkert nydelig. Jeg har tenkt å male noen luta møbler lyse. Ha det så fint. Klem Merethe

    SvarSlett
  4. Greit å følge sin egen stil og hjerte synes jeg også. Mal med det du liker og vær stolt av det.
    Jeg elsker oker og burgunder og maler det jeg har lyst i de fargene. Trend eller ikke, jeg liker dem.
    Tror skapet kommer til å kle lyseblått jeg.
    Gjenbruk er morsomst så kjør i veg med det, Har ingen nye pynteting jeg, bare gamle saker som andre har gått lei. Passer igrunnen lommeboka mi best. Jobber i helsevesenet jeg og... Hi hi,
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
  5. Jeg ble veldig glad da jeg oppdaget forskjellen mellom en interiørstil og en interiørtrend. Jeg er ikke så veldig interessert i interiør utover at ting skal passe her, og jeg faller veldig sjelden for noe nytt heldigvis. Det er liksom alltid så mange andre viktigere ting å bruke penger på.

    SvarSlett
  6. He he ...ser ut til at du er opptatt av noen av de samme tankene som meg for tida...;) Nyt dagen:) Klem

    SvarSlett
  7. Stilig sparebøsse,aner desverre ingenting om hvor gammel den kan være...
    Tror det er viktig å bare følge sin egen stil,male i de fargene man er komfortabel med og bruke det man liker i interiøret,om det er nytt eller gammelt.
    Her i huset er det lett blanding,men nesten alt som er nytt har jeg fatt i gaver,for jeg liker ikke å penger på å kjøpe noe nytt hele tiden....
    Men jeg tar gjerne en tur på loppemarked for å finne litt godsaker der,da kan man komme hjem med masse"nytt" til en billig penge.
    Å da går jo som regel pengene til en god sak,så da kan man si at det er 2 fluer i en sekk;)

    Nå til dags er det jo interiørbutikker rundt hvert et hjørne,så kjenner jeg er litt lei av alt interiørmaset,det er så mye likt å til svært stive priser,det gir meg liksom ingenting,men derimot en brukt skatt kan få frem lysten av å finne ut hvor tingen har kommet ifra,hvor gammel den kan være å skape litt interesse,det er jo litt spennende med disse brukte skattene,lykke til med å finne info om sparebøssen:)

    Jeg jobber deltid i helsevesenet,å tjener ikke så allverdens,så jeg er jo glad for at jeg har litt billig interiørsmak da,hihi;)


    Håper du får en finfin dag!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  8. Så fin den var! :D Mannen min kom hjem med en gammel kasse til meg. ;)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...