fredag 24. januar 2014

Bilderas fra stua...

Jeg har ikke vært helt fornøyd med hvordan stua ser ut. Med brun sofa og vegger 
i fargen caffe-latte synes jeg det ble litt trist og kjedelig med hvite gardiner og puter.
Stua har vært rommet hvor jeg har samlet flere av mine fine bruktfunn og andre pynteting
med nostalgisk sus, men jeg syntes det ble litt "tungt" i uttrykket med disse fargene.



Å male veggene på nytt var ikke aktuelt nå, fargen er jo ganske grei.
 Sofaen får vi heller ikke byttet, så da er det detaljene man får ty til  -
og sannelig gjorde ikke nye puter, pledd, gardiner og bilder susen her også!




Jeg har lenge likt både hvitt, brunt og pasteller, men det har blitt til at tingene
har fått plass i hver sine rom. Nå flyttet jeg litt på tingene jeg allerede hadde
og vips så ble det ei helt "ny" stue som er både lun og lett på samme tid!
Og helt MEG!




Litt pastellfarger gir fint selskap til brunt og beige.
Nå kjenner jeg at jeg blir GLAD av å komme inn i her!





Tadaaa! Her er det nymalte TV-skapet! Den lyseblå fargen gir en fin
helhet mellom rommene ved siden av og stua er fin som aldri før synes jeg.




Putetrekkene i pastell fikk jeg av en god venninne til jul.
Englebildet fant jeg i Sverige for to år siden. Den er en av mine favoritter
og passer perfekt her synes jeg.




Det var litt av et bilderas, håper dere likte forandringen jeg har gjort!


En GLAD og FIN fredag til deg!


15 kommentarer:

  1. Så koselig stue du har fått da - pasteller gjør seg virkelig :)

    SvarSlett
  2. Å så fint og koselig!!!!
    Ja bare å blande pastell med brunt og beige......det gjør alltid jeg;) tjo hei!
    Ha en flott helg kjære Berit !

    Klem på klem;)

    SvarSlett
  3. For en hjemmekoselig stue du har=) Jeg elsker gamle saker og ting, og synes ikke stua di virker tung. Det skapet ble lekkert. Skjønner at du har sving på malekosten for tiden=) Håper dere får ei flott helg. Vibeke

    SvarSlett
  4. Koselig ble det. Lette fine farger.
    I stua hos deg må det være lett å være i godt humør så flott som det er der.
    Ønsker deg ei god helg.
    Fredagshilsen fra Marit

    SvarSlett
  5. Stua de har nå alltid vært fin, synes jeg. Jeg liker de gamle tingene dine.
    Lyse farger er jo alltid fint. Ønsker deg en fin helg.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  6. Sååå fint!!! Jeg likte alt :) stilen din er helt herlig! Heldig du er som har fått tak i en sånn fin figgjo mugge også! Jeg har samme englebildet, venter bare på å få plass til å ha det fremme ;) Fin helg til deg! Klem klem

    SvarSlett
  7. Det hjelper å flytte rundt på ting av og til.
    Ble veldig koselig i stua di. Skapet "lyste" skikkelig opp.
    Jeg har ei stue her som jeg ikke helt vet hva jeg
    skal gjøre med. Har grønne vegger på tv stua, og er så lei
    det, men orker ikke å male hele den stua nå.
    Kanskje jeg finner på litt annet som frisker opp litt.
    Er "heldigvis" tv stua og der er det bare vi som er.
    Så den blir nok slik ei stund til ja.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  8. Utrolig hvordan tekstiler kan forandre inntrykket. Stuen er kjempekoselig, nå fikk den et vårlig preg :)

    SvarSlett
  9. Synes det ble så vårlig,lett og lekkert hos deg - så deilig å trylle med det man allerede har og få til så fine forandringer!!!!

    SvarSlett
  10. Kjempefint !
    Kjekt å kunne forandre litt med det man allerede har .
    Så fint TV skapet er !!
    God ny uke til deg .
    Klem

    SvarSlett
  11. Magisk! Kjempefint hjem! Ha en flott uke hos deg!

    SvarSlett
  12. Hei!

    Du har vunnet blodbegerfrø hos meg i min give away! Kan du sende meg adressen din? Min mailadresse finner du under trekning av give away i dag.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  13. Det ser godt ud.
    Hvor er du dygtig til at stille ting op, så det giver en rigtig hyggelig stemning.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlett
  14. Det ble skikkelig lekkert Berit :):) Så flink du er
    Skapet du malte i blått liiiiiker jeg vet du ;) Blått er flott ♥ Nye puter gjør susen også
    Gratulerer med "NY" stue :D

    Klem Bente

    SvarSlett
  15. Det er ikke så mye som skal til for å få et rom man kan trives i! :) Blåfargen på tv-skapet var virkelig flott :) Jeg liker at du mikser litt ulike farger, det har ikke noe å si. Stuen din ser virkelig sjarmerende ut syns jeg.

    Smil og klem fra Lite hi

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...