torsdag 30. januar 2014

Det er servert

Meisene har nå fått ny forsyning av hjemmelagde meiseboller. 
Og da snakker vi egentlig "kaker", hi-hi.




Her har jeg smeltet Flott matfett og hatt i hakkede jordnøtter og havrekli.
Man kan også ha i solsikkefrø, andre nøtter, rosiner mm.
Fyll en form og la det stivne ute. Det løsner fint ved å dyppe formen i varmt vann etterpå.




Her hos oss er det mest kjøttmeis og blåmeis.
Blåmeisen er min favoritt! Den er så liten og søt i fargene.
Tidligere i vinter hadde vi også besøk av noen dompapp og det var veldig stas!





En glad og fin vinterdag til alle dere!



9 kommentarer:

  1. Småfuglene som kommer til hagen din, er jammen heldige :)

    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Flott og inspirerende innlegg, Berit! :)
    Vi har besøk her også, men jeg har ikke vært så flink å lage egen fuglemat iår...
    I helgen var det fugletelling (både i Norge og Sverige) - da hadde vi besøk av 15 ulike fugler!
    Ønsker deg en fin vinterdag!

    SvarSlett
  3. Å koselig KOSELIG altså!!!!
    Jeg elsker småfugler...godt at du passer de i all snøen!
    Ha en flott helg kjære Berit ;)

    God klem
    Camilla .

    SvarSlett
  4. Fine fuglekaker, et godt tips.
    Viktig å passe på småfuglene.
    Det er ren rekreasjon å sitte å se på de.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  5. Det er så koselig med småfugler i hagen, og hos deg får de godt stell! Hjemmelagde meiseboller er en favoritt her også. Veldig dekorativt å lage meisebollen i en kakeform!

    SvarSlett
  6. så bra du mater di søte små
    herlige bilder
    klem Eli:)

    SvarSlett
  7. For noen heldige småfugler=) De må jo ha det fantastisk hjemme hos dere=) God helg når den tid kommer=) Vibeke

    SvarSlett
  8. Aldeles nydelig fuglebilde der!! Og det var ei flott kake, altså. Ser virkelig delikat ut! Jeg blir så imponert av innsatsen din!

    SvarSlett
  9. Så flott kake du serverer til dine små fuglevenner:)..de elsker denne hjemmelagede maten,det ser jeg her også. Og veldig hyggelig med alle fuglene som holder til i hagen også på vinteren.
    Ønsker en fin helg:))

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...