søndag 9. oktober 2011

Fugler av ulike slag....

Nå har trekkfuglene kommet seg sørover igjen. Mamma-fuglen har kofferten full av skatter som skal vises fram her etterhvert. Åh, jeg fant virkelig noen FIIIINE saker i nord!!  *SMILE*
Jeg er nok familiens skjære - elsker jo å samle skatter til redet mitt:-) Uheldigvis har jeg avlet noen urokråker av noen barn og de holdt på å drive meg fra vettet med fulgelevenet sitt på toget hjem fra Gardermoen. Det som kanskje holdt meg fra å hoppe av toget og etterlate småfuglene til seg selv, var den oppmuntrende tanken på å pakke ut denne fantastiske boksen fuglemotivet jeg fant hos mine foreldre...


Er den ikke vakker?! Det er en oppbevaringsboks for kvitteringer etter handling hos Samvirkelaget.
Her kunne man samle dem og levere inn kvitteringene når boksen var full og så hadde vel Samvirkelaget noe fint å premiere de trofaste kundene sine med da:-) Tror kanskje den er fra -60 tallet. Min bestefar hadde den på veggen i -70 tallet ble jeg fortalt og vi fant noen gamle kvitteringer fra tidlig på -90 tallet, så den har vært lenge i bruk.

Mannen min så ikke skjønneheten i denne gamle blikkboksen. Han syntes vel den lignet mer på den stygge andungen... Men SE på de skjønne gammeldagse fargene dere, og fuglen er jo nesten helt som Pip! Sukk, så feil kan menn altså ta. Jeg skal nok finne et fint sted å henge den opp:-)


Jeg må samtidig si tusentakk for hyggelige kommentarer fra dere mens jeg har vært på høstferie og et hjertelig velkommen til Heidi fra Livet i fjøsen som ny følger! Fikk bare så vidt kikket innom nettet da vi var borte og hadde dessverre problemer med å legge igjen kommentar hos flere av dere. Men nå er jeg tilbake og gleder meg til å kikke innom dere etterhvert. Ønsker dere en fredelig søndagskveld....

Klem fra Berit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...