mandag 5. november 2012

Ny stereohylle - endelig!

 I sommer ga vi bort skapet hvor min manns kjære stereo har hatt plass.
Fram til nå har jeg vært på jakt etter noe som kunne erstatte det forrige skapet.
Jeg liker nemlig helst å skjule stereoen bak noen dører - 
for et svart "hull" som samler støv i rommet er ikke så pent...




 Først var planen å lage det ny-gamle brune skapet om til stereoskap,
 men siden jeg etterhvert har samlet en del gammelt porselen har det fått plass her...




Da jeg fikk de gamle potetkassene av naboen ble den ene skurt grundig ren
og nå har min mann satt hjul på den og laget hyller inni.
Mor selv har endelig fått fram symaskinen og sydd en søt duk om til et forheng.




Slik ble det til slutt!
En utfordring å få plassert den i hjørnet for stua vår er knapt større enn et frimerke...
Suta er koselig, men dessverre helt håpløs å møblere.



 Jeg er veldig fornøyd med resultatet og mannen syntes også det ble fint.
Høytalerne står på toppen av kassa, men er godt skjult under en gammel duk.
Koselig å endelig kunne spille musikk i stua igjen!

Ha en fin kveld kjære dere!

An old wooden box has now become our new stereo-rack! My dear has put wheeles on it and made shelfes. I redesigned an table-cloth into a curtain. The loudspeakers on top are also covered with a tablecloth. Nice!

8 kommentarer:

  1. Kor kreativ du er !!
    Nydeleg vart det )

    Kos deg med musikken.
    helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Det var jo smart Berit ;)) Du er oppfinnsom må jeg si :)
    Mangt en gammel kasse kan brukes til:)
    Skapet som vises på bildet er det samme som du skulle male i våres ?
    Kjempefiiiint var det!!!

    Klemmer fra meg til deg ♥

    SvarSlett
  3. Dette ble jo knall bra! Veldig fint å kunne sjule slike ting, for de er jo egentlig ikke så pene å ha i stua!

    Ønsker deg en fin dag! Klem

    SvarSlett
  4. Og her var selvgjort klart velgort! Flink!

    SvarSlett
  5. Så lurt - og dekorativt! Veldig smart idè! Koselig stuekrok du viser her ;-)

    Ha en riktig god kveld!

    SvarSlett
  6. Så fint det ble! greit å gjemme det litt bort ja, samler veeeeldig støv dette! Jeg er superglad for at jeg i våres fikk tak i ett tv-skap, alt av dekodere osv er nå lukket inn og det ser ryddig ut hele tiden ;)

    Klem♥

    SvarSlett
  7. En kjempefin ide! Kan være at vi hermer;) Det ble kjempefint! Nydelig det forhenget du har brukt.
    og såå koseligt dere har det i stuen <3 Det brune skapet ditt er bare såå lekkert.
    God klem Ellen

    SvarSlett
  8. Så veldig fint det ble, og så koselig stue du har.
    Jeg har lenge gått å grubla på hva jeg skal gjøre for å finne en løsning på stereo og tv-møblementet her i huset. Nå er det snart ett år siden vi flyttet inn og stereoen er fortsatt ikke koblet opp. Men her fikk jeg ett tips og inspirasjon. Takk for det Berit!
    Ønsker deg en fin onsdag, her er det full storm -så jeg skal ut å redde søppeldunker og annet som vinden har tatt.
    Titti-klem!

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...