mandag 23. april 2012

Skandinaviske porselens-funn

Jeg er en stor fan av gammelt skandinavisk porselen og jeg har ikke kommet tomhendt hjem 
etter besøk på loppemarked denne og forrige helg...


Denne skålen fra Figgjo Flint er bare så søt, har dessverre en liten sprekk, men pytt.
Fatet under er fra svenske "Rørstrand"s Capri serie. Har et søtt blomsterbilde i midten.


Tenke seg til, jeg fant et middagsservise fra finske Arabia også! 
8 middagstallerkener, 9 suppetallerkener og 7 dessertskåler for tilsammen 50 kroner!! 
Det var priset til 100 først, men damen som solgte syntes det var litt mye...


Disse tallerkenene måtte også bli med hjem i posesalg for 20 kr sammen med mye annet.
4 middagstallerkener fra Stavanger flint og en slitt skål fra Bavaria porselen. 

Jeg synes det er så koselig å samle på slike gamle bruksting.
Brukes skal de også hos meg, samtidig som jeg blir SÅ glad av 
å se på de fine mønstrene og fargene! 


Håper dere alle har fått en fin start på den nye uka!
Her er det meldt mye regn og vi har hatt store dammer i hagen i dag...
Prosjektene jeg har innendørs går det foreløpig sakte med,
men nå skal resten av kvelden brukes med nesa i ei bok - i dag er det nemlig verdens bokdag!

I love old Scandinavian porcelain and this is some of 
what I came home with from the flee-market!

17 kommentarer:

  1. Så fint porselen du har fått tak i. Virkelig nydelig mønster og utforming. Er veldig glad i slikt, jeg også. :)

    SvarSlett
  2. Her har du virkelig funne mange flotte skatter!Det er gøy når man kommer over slike ting til en billig penge!

    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Så herlige loppe-funn, Berit:)..gleder meg til de starter på mine kanter..
    Kos deg med bok..det skal jeg også snart:))

    SvarSlett
  4. Her har du funnet mange koselige ting!Herlig!

    SvarSlett
  5. Hei.
    Har sendt deg mail tidligere og har ikke fått noen tilbakemelding på at den ikke er kommet frem. Sendte den på nytt.. gi meg tilbakemelding dersom du ikke får den.
    Jeg ble kjempeglad for gevinsten, gleder meg til den kommer.
    Klem fra Aud Irene

    SvarSlett
  6. Så mye flott du har funnet!
    Klem

    SvarSlett
  7. Og jeg som ikke har rukekt å åpne boka mi i dag.
    Jaja, får lese litt på senge når jeg finner den.
    Så mye fint du fant på loppemarked. Morsomt å handle
    på loppemarked når de som selger er mer opptatt av å bli kvitt
    "skrotet" enn å få mest mulig for tingene. Det var veldig
    billig med 50,- for det serviset.
    Kos deg med alle dine funn :)

    SvarSlett
  8. For noen skatter du har funnet! :)
    Det var jo billig også! Nå fikk jeg lyst å gå på loppis...
    God bok! :) (Akkurat nå leser jeg en bok av Kate Morton.)

    SvarSlett
  9. Åhh vi liiiiker det samme vi Berit:))SÅ flotte tallerkner og skåler !
    Har fått fullstendig dilla på dette jeg også,som du helt sikkert har skjønt:))
    God uke til deg fra meg:)

    SvarSlett
  10. Så mye fint for en billig penge..jammen var du heldig..
    serviset var jo bare nydelig..
    Natti..natti..
    klem Anne

    SvarSlett
  11. Så masse herlige loppefunn du fikk for en liten penge. Serviset var jo helt supert da og en sprekk her og der fårman vel heller kalle sjarm.

    SvarSlett
  12. Så mye fint du fikk tak i! Den skålen var bare helt nydelig. Middagsserviset var kjempefint!! Lucky you:)) Blir glad av blomstrende porselen:) Har alltid vært svak for skaninavisk gammelt porselen og er alltid på jakt etter noe fint når vi er på messer og loppemarkeder:)
    Vet du hva som sjede hos meg i natt..? Midt på natten hørte vi et stort brak! ..Hyllene i et stort glasskap hvor jeg har samlet mye fin gammel porselen falt sammen og alt av porselen falt ut med et brak og ble knust i tusen biter:( nydelig og sjelden arveporselen i tusen knas:..(

    Men ute skinner endelig solen så jeg vil ut i hagen og titte på spirer:) Ønsker deg en fin uke. God klem Ellen.

    SvarSlett
  13. Så nydelig , ha en fin kveld, hlsen Liseth ;)

    SvarSlett
  14. Åååå sukk så fint Berit.
    Jeg har det Arabia seviset,kom på gjenbruk da de akkurat hadde fått det inn :))
    Elsker blomstrete mønster ♥

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  15. Hei igjen :)
    Jeg har et stort rundt fat ca.35 cm i diameter.Tenkte å bruke det til kakefat :)
    9 små dessert fat
    8 suppetallerkener er det jeg har,håper å komme over mere av den serien.
    Vet faktisk ikke hva som finnes i dette !

    Må si du har gjort et kupp :))

    Klem

    SvarSlett
  16. Hei
    Så koselig blogg du har, la meg til som følger hos deg jeg :)
    Jeg elsker gamle servicer, det er så mye nydelig bortgjemt i skap.
    Ha en flott kveld og natt :)
    Laila

    SvarSlett
  17. Så skjønne porselensting du fant! Settet med dype tallerkener synes jeg var eksta vakkert.

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...