søndag 20. oktober 2013

Rosa sløyfe i stua

Min kjære har overrasket meg med blomster
som samtidig også støtter rosa sløyfe aksjonen nå i oktober. 
 
 
 
 
Nydelig høstbukett!
 
 
 
 
Jeg tenner lys og gjør det koselig i stua.
Jeg sender også tanker til dem som har eller har hatt kreft,
og til dem som har mistet noen i brystkreft eller annen kreft.
 
 
 
 
Livet er skjørt og fult av overraskelser.
Det fikk jeg selv oppleve da jeg for åtte år siden oppdaget en kul på halsen.
 
 
 

Det norske helsevesenet kunne trygt vært bedre og før jeg var ferdig utredet
hadde vi rukket å flytte til Østerrike. Der ble jeg raskt utredet og operert og det
viste seg å være kreft i skjoldbrukskjertelen. For et sjokk! Men jeg har fått god behandling
og er takk og lov helt frisk! Har et langt arr langs halsen og tvers over halsgropen,
men det er helt ok! Siden jeg ikke visste at det var kreft på forhånd og etterpå var
kreftfri, må jeg si at jeg ikke har opplevd den tøffe tiden som de fleste kreftpasienter gjør.
 



Sykdom rammer både de som lever sunt og usunt.
Noe kan forebygges, noe ikke - og det finnes mange helsetrender.
Men med eller uten sykdom er livsinnstillingen vår den viktigste tror jeg.

 



"Mangt skal vi møte - og mangt skal vi mestre.
Dagen i dag - den kan bli vår beste."

- Erik Bye


Jeg blir så glad for alle besøkende og hyggelige livstegn fra dere.
Bloggfelleskapet betyr mye og takk for at vi kan ha hverandre.
Jeg ønsker alle som titter innom her i dag en velsignet god søndag!

 

 

14 kommentarer:

  1. Ingen vet hva morgendagen vil bringe, er det vel noen som har sagt. Nydelig bukett du har fått, -og veldig viktig sak du tar opp. Klem

    SvarSlett
  2. Et innlegg til ettertanke. Ja, kreften kommer i mange former. Godt å høre at du fikk rask behandling til slutt!
    Og buketten du fikk var nydelig - god søndag.

    Klem fra Vigdis

    SvarSlett
  3. Det var fine og kloke ord. Dessuten ser det veldig koselig ut hos deg.
    Man må kose seg litt.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
  4. Vitikt å tenke over livet
    det er så masse som rører seg
    så bra du ble frisk
    nyt dagen
    klem Eli:)

    SvarSlett
  5. Var jo bra at dere flyttet til Østerike da så du fikk rask og flott behandling.
    Dessverre er det mange som ikke klarer seg så godt.
    Vi får ta med oss alle de som sliter i våre tanker og bønner.
    Ønsker deg ei velsignet god uke :)

    SvarSlett
  6. Nydelig høstbukett og fine ord. Det er viktig å tenke på dem som sliter med denne sykdommen. Har selv mistet min mor i kreft, og kjenner flere som har hatt brystkreft.
    Så godt at det gikk bra med deg, og håper fortsatt at forskning kan bidra til at enda flere blir friske.

    Ta godt vare på hverandre. Klem

    SvarSlett
  7. For en snill mann du har som kommer hjem med nydelige blomster=) Og enda bedre når de støtter en viktig sak. Fine ord=) Håper der får en fin kveld=) Vibeke

    SvarSlett
  8. Så nydelig bukett:)me har hatt så masse kreft i familien så veit kor viktig det er å støtte opp om det,så godt du blei frisk❤️❤️
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  9. Vakre bilder og kloke ord! Marit

    SvarSlett
  10. Så hyggelig å få så fin bukett!!
    Har selv mistet min far da jeg var veldig ung. Er veldig glad for at du fikk så rask behandling og er frisk:)
    Det er viktig å støtte opp om kreftsaken! De er heldigvis kommet lenger i forskningen nå og kan stadig behandle flere krefttyper.
    Ønsker deg en fin kveld!
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  11. Så godt å høre at du ble frisk og at du gjør deg mange kloke og sterke tanker rundt det og livet. De fleste av oss som har levd en stund har nok opplevd kreft i kretsen rundt oss. Jeg har mistet flere. Det største tapet var min beste venninne som døde av brystkreft bare 30 år gammel. Godt at du støtter opp om en god sak. Sammen blir det en sterk kraft! Nydelig bukett du har fått. Man kan si det meste med blomster:) Ha en fin uke.

    SvarSlett
  12. Hei skjønne Berit.
    Å så herlig bukett du har fått.koselig i stuen din.

    Så viktig å støtte kreftforeningen .
    Så utrolig bra at alt gikk fint med deg.
    Ha en flott ukestart.

    God klem fra Camilla .

    SvarSlett
  13. Flotte bukettbilder, og stilig portrett av deg! Sterk historie du deler, takk for at du forteller litt om deg selv. Herlig å høre en solskinnshistorie. Du stråler virkelig gjennom bloggen din, og er så flink å dele det positive og skjønne i ditt hjem og i din hage!

    SvarSlett
  14. Det er så godt å tenke på at du ble frisk Berit♥ Har mange ganger tenkt på deg og hvordan du hadde det i denne perioden. Håper fremtiden bringer nye effektive behandlinger mot kreft slik at flere liv kan reddes. Tenk så fantastisk det ville vært!
    Jeg har også kreft i familien..det er tungt:(
    Men jeg prøver å leve en dag av gangen..om en dag ikke kjennes så grei, så er det alltid noe vakkert i den, som en kopp med varm te og fuglene i meisebollen:)
    Og så er det godt å vite at vi har en liten trøst ihverandre her inne på bloggen også.
    Tusen takk for at du er den du er Berit♥
    Setter så stor pris på deg. Varm klem fra Ellen

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...