onsdag 16. oktober 2013

DIY: Papirballer

På den fine bloggen Kasparas Regnbue så jeg denne morsomme ideen
som jeg fikk lyst til  å prøve selv og dele her med dere.



For et par år siden var jeg heldig og fikk kjøpt flere gamle bøker med gotisk skrift
som jeg bruker til forskjellige hobbyprosjekter. Nå fikk Norsk Lovtidend en ny bruksmåte.


Gjør slik:
- Tegn sirkler på papir, bruk f.eks et kjøkkenglass.
 Du kan gjerne klippe 2-4 sider i slengen.
- Sett 18 sirkler sammen, marker midten og sy dem sammen.
Jeg brukte symaskin og det var kjempelurt og enkelt!
Husk å starte nederst og la det være nok tråd igjen øverst til å henge opp.
- Brett arkene litt fram og tilbake og form det til en fin ball.
- Heng opp!





Det tar ikke så lange tiden å lage disse, det lar seg fint gjøre på en onsdagskveld!
Lykke til!

10 kommentarer:

  1. Har så mange bøker på loppa så vi må
    kaste noen. Kanskje jeg skal se om jeg får laget
    noen slike baller til å henge opp der.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  2. Så tøffe
    takk for tipset
    fine dag til deg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  3. Kjempefint !
    Takk for tipset.
    Ha en fin dag .
    klem Anne

    SvarSlett
  4. De ble skikkelig dekorative!
    Takk som deler tipset:)
    Ha en finfin dag:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  5. Kjempe fine Berit og så dekorative de var :-):-) Det må prøves ♡
    Takk for inspirasjon :-):-)

    Klem klem

    SvarSlett
  6. Dette var kjempefint og dekorativt. Må prøves.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
  7. Veldig fine og gøy!!!
    Flott med kvisten hos deg søde❤️.

    SvarSlett
  8. Så kjempefine dei var,utrulig sjarmerende og søte:)
    Ein fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...