tirsdag 8. oktober 2013

Nytt blomsterbed - igjen...

Her i Underberget lages det årlig nye blomsterbed - i høst intet untak..
Langs veggen på baksiden av huset grov jeg for noen år siden opp all geitrams og annet ugress
og satte ned ca 8 meter med fagerfredløs...sånn fra det ene ugresset til det andre liksom...
 
 

 
Nå fikk jeg lyst på et ordentlig bed her også og har nettopp brukt noen dager på å grave opp
og lage til et nytt bed her. Mannen min har hjulpet litt med graving og laget
en solid kant av impregnerte rundstokker som vi har vært heldige og fått gratis.
 
 
 
 
Nå er bedet fylt halvveis opp med hosta, astilber og akeleiestiklinger. Til våren skal
flere planter inn, men jeg må bruke vinteren til å tenke ut hva som passer her.
Helst skal man jo ikke ha bed inntil husveggen, men siden dette er et tilbygg
uten kjeller har jeg tillatt meg å lage blomsterbed her.
 
 
 
 
For noen uker siden satte jeg endelig ned kant langs rose-lavendelbedet.
Rosene var ikke noe særlig i år, jeg håper virkelig de blomstrer bedre til neste år!

 Nå gjenstår bare en rundstokk i bakkant av bedet ved armeringsnettet, da er snart
alle bed avgrenset mellom bed og plen. Her hos oss er det så mye smørblomst og
annet ugress som kryper inn fra plenen til bedet at det ikke nytter med pene stikkanter....
 
 



Og som dere ser så har jeg også startet med høstopprydningen i hagen.
Det har vært en herlig mild høst så langt, men plutselig er det så kaldt at det ikke
er noe kjekt å jobbe i hagen lenger. Så da er det fint med alt som er unnagjort!

Ha en fin høstdag!


 
 
 

3 kommentarer:

  1. Her blir det mange flotte bedd og mye fine blomster.
    Godt å få ryddet opp ute nå mens det er så pass mildt.,
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  2. Blir spennende å se hva du skal fylle det med=) Det er artig å lage nye bed. Vi har planer om å utvide kjøkkenhagen. Det blir en del graving av det også. Ha en fin kveld=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Ja sånne kanter rundt bed er både praktisk for å holde ugresset ute og det gir samtidig et fint og ryddig inntrykk : ) Godt jobbet!

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...