søndag 6. oktober 2013

DIY - Lyktestativ!

Det er virkelig ikke lett å finne lykter på spyd eller stativ.
Det meste er til å stå på bakken, evt henge opp fra ampeloppheng.
Da er det kjekt når fruen selv får en lysende ide!
 
 
 
 
På en bruktbutikk kom jeg over et lampestativ uten ledning og skjerm.
Her var det bare å henge opp lykta og vips så ble det et lyktestativ!
 For at stativet ikke skal bikke over har jeg satt ned kraftig ståltråd rundt
foten og ned i bakken. Legg forresten merke til de fine detaljene i smijernet.
 
 


 
Neste gode ide var en høy lysestake fra loppis. Satte bare en passende lykt på toppen,
men det kan kanskje være lurt å lime det fast for bedre stabilitet.
 
Knipset bare disse bildene i full fart i ettermiddag og tenkte jeg ville
dele denne ideen med dere. Det er jo alltid koselig med litt pynt i hagen
 og tenne lys på mørke høstkvelder.
 
 

14 kommentarer:

  1. Dette var utrolig smart! Jeg er helt enig med deg, det skulle vært flere lykter med ståstativ.

    Ønsker deg en fin ny uke! Klem

    SvarSlett
  2. Ønsker meg en slik smijernslampe.
    Eller jeg har en slik lampe, men den har ledning og er egentlig en lampe på stua.
    Men lyspære går så fort i den, så det spørsom jeg ikke har gjort noe feil da jeg satte på
    bryter på ledningen. Får se, kanskje den blir en ute"lampe" i stedet.
    Koselig med lys ute.
    Ha ei herlig høstuke :)

    SvarSlett
  3. Så smart og så fint Berit :)) Oppfinner du ;)
    Flott med lykter på stativ ♥

    Nydelig uke til deg!

    Klem Bentemor

    SvarSlett
  4. Heisan
    Synes særlig stativ to ble morsomt! Gjør seg når ting kommer litt opp fra bakkenivå.
    Takk for hilsen på bloggen og glad ny uke til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Så flotte hagelykter !
    Du får det jammen til du Berit !!!
    Ble veldig koselig.
    Fin ny uke til deg !
    Klem Anne

    SvarSlett
  6. Ja det er vel forså vidt bare fantasien som setter grenser?! Smart :) Ha en flott ny uke!

    SvarSlett
  7. Dette var kjempesnart og er du ikkje enig i at ein blir litt stolt når ein kommer på så supre ideer?
    Ønsker deg ei fin ny veke!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  8. Så genial oppfinnelse!!
    Du har så utrolig mange gode ideer:)
    Ønsker deg ei kjempefin ny uke!!
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  9. Kjempeflott !! Det enkle er som oftes det beste:)
    ...det er bare det å komme på det da.Takk for du deler ideene dine!:)
    Ha en fin fin dag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  10. Flott med slike stativ i hagen! Det skaper litt blikkfang i det grønne. Nå venter jeg veldig på at den tagetes kilimanjaro skal sette nye frø, den jobber med saken, og mildværet holder!. Jeg håper jeg greier å få det til før frosten. Hvis ikke, sender jeg snart over de andre frøene til deg. :)

    SvarSlett
  11. Genialt! Et slikt stativ vil jo skille seg ut og vise godt igjen..,kjempe fint var det:) Lurt det du har gjort med lysetsaken også.
    Takk for tipset;)

    Og takk for koselige ord hos meg <3

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld:)

    SvarSlett
  12. Så smart!Takk for at du deler med oss:)

    Klem fra Lindamor

    SvarSlett
  13. Kjempelurt Berit!
    Og så fint at en da kan flytte de litt rund også:)
    Ønsker deg en fin ny uke:))

    SvarSlett
  14. Kjempesmart :)

    Fin kveld fra Inger

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...