torsdag 19. februar 2015

Orden på bildene...og planene

I vinter har jeg brukt litt tid på å se på hagebilder og planlegge for neste sesong.
Det gjør virkelig godt å se på blomstrende bilder og lengte mot vår....




Jeg har mine bilder etter årstall og måneder, men da jeg skulle lete etter hagebiler
fant jeg ut at det var tungvindt å hoppe fra det ene året til det andre for å 
se bilder av samme tema. Derfor kom jeg på noe lurt!




Jeg opprettet egne mapper for blomsterbedene mine. Lurt :-)
En mapper per bed og her legger jeg bilder av samme bed tatt forskjellige år og årstider.
Slik kan jeg lettere se hva jeg har av planter og hvordan det utvikler seg fra vår til høst.




Fant ut at dette var en glimrende hjelp til hukommelsen 
og gjør det lettere å planlegge forbedringer, det er jo stadig noe som skal inn eller ut... 




"My Garden is where
my Prayers are planted
and my Dreams
are born."

Det er utrolig hvor berikende det er å jobbe i sin egen hage
og det er veldig inspirerende å se og lære av andre hagebloggere :-)
Nå gleder vi oss til sesongen starter dere !!



8 kommentarer:

  1. Hei! Kjempelurt. Det er så morsomt å se hvordan bedene utvikler seg gjennom sesongen. Flotte bilder.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. God ide :) Det blir mange hagebilder etter noen år, det kan jeg skrive under på. Nå klør det i fingrene etter å komme i gang ute....

    SvarSlett
  3. Ja, bilder er nok bedre enn kart, og hukommelsen ikke helt til å stole på.:-))
    Ellers er dette en fin tid for å tusle rundt, få ideer og planlegge.!

    SvarSlett
  4. Ja nå gleder vi oss virkelig til en ny sesong. Jeg kjenner gleden over at en ny sesong snart er her. :D Lurt det med bildemappene. Her letes det hver gang...og det tar tid,

    SvarSlett
  5. Herlig innlegg med vårfornemmelse og så absolutt smart det du skriver om egne mapper og slikt. Kjempelurt :) Jeg selv går helt i surr hva vi har i bedene her hjemme og da blir man jo bare forvirret.... Håper du har gode dager. God uke videre. klem

    SvarSlett
  6. Det er så morsomt å se et bed fra forskjellige tidspunkt! Så lik vinkel du hadde tatt dem fra også. Lurt bildesystem!

    SvarSlett
  7. Så lurt å lage slike mapper!
    Ja nå er det ikke lenge til sesongen starter,gleeeeeeede:)))
    Klem Caroline

    SvarSlett
  8. Så fint tips, lurt å få orden, ja. Nydelig engelsk sitat, så rørende! Kjempeenig i det :):)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...