torsdag 18. april 2013

Underverker

Endelig! Med minst en måneds forsinkelse er nå det vår i lufta.
Forrige uke hadde vi faktisk vinter her med minusgrader og snø i hele hagen.

I går var det forsatt mye snø igjen, men sol i går, reng i natt og vind i dag
har virkelig gjort underverker. Nå er hagen nesten snøfri!!!


Plenen er riktignok ganske våt, men dreneringen fra i fjor har også gjort underverker.
Ingen vårflom i hagen i år og hipp hurra for det!!


Disse bildene er tatt på samme tidspunkt i går og i dag.
Med den lange vinteren vi har hatt trodde jeg aldri snøen skulle bli borte så raskt!


Jeg er nesten ferdig med å beskjære epletrærne og til helga skal jeg starte å ruske opp
i blomsterbedene. Skal også gjøre klar drivhustunellen og i brakka skal jeg lage planterom.
Det er bare å komme i gang for nå er det flere ukers arbeid som skal tas igjen...


I blomsterbedene titter nå de første spirene opp og noen krokus blomstrer også.
Endelig er våren her!!


 
 

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg fant nettopp bloggen din ogjeg liker også den nostalgiske stilen:) Det var så moro å se det serviset du hadde kjøpt fra Figjo!
    Jeg fikk det samme etter min mor. Elsker det og har så gode minner med det:)
    La meg til som følger hos deg!
    Klem Reidunn

    SvarSlett
  2. Ja e det ikke hærlig og se at snøen smelter fra time til time når regn og sol kommer.
    Her er all snø borte, det ligger litt is over dammen ennu, men regner med den er borte iløpet av dagen for her piss regner det nu, men desverre er det meldt kaldere her fra idag og sludd ikveld, håper ikke det blir så ille.

    Ha ei fin helg.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  3. Det er så deilig å se snøen forsvinne.

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...