fredag 19. april 2013

Det spirer og gror!

For ca en måned siden sådde jeg diverse frø sammen med ungene.
Nå var det på høy tid å prikle dem om i større potter. 


Ipomeaen er blitt over 20 cm lang og jeg håper jeg kan holde dem litt i sjakk en måned til
før de skal ut i hagen. De har nok stått litt for varmt og neste år må jeg så dem litt senere. 


Cosmosen er også blitt litt lang og skranglete, men pyntegresskarene ser fine ut.
 Nå skal de ut i brakka som nå på våren får tjene som planterom.


Jeg skal så noen flere sommerblomster, men også starte med salat og andre ting som
kan forkuliveres på denne tiden.


I går la jeg blomstererter og sukkererter i bløt og i kveld skal de i dype potter.
Har samlet tomme doruller med tanke på blomsterertene. Enkelt og billig :-)


Ønsker alle en strålende helg og nyt de fine vårdagene!


 

7 kommentarer:

  1. Det er virkelig kjekt når det spirer og gror. Jeg planter Cosmos dypt når de pottes om og så topper jeg de. Da blir de så fine og tette skal du se...
    jeg har også sådd Ipomoes.. og de vokser i rekortfart. Tror nok demå toppes også.
    Lykke til med priklingen og ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Så koselig med slik ei god spiring. Mykje fint du har sådd. Ja, det er nok lurt å toppe plantene som den over her seier.
    Eg har brukt same metoden på erteblomane, i dorullar. Enkelt og greit og det er berre å plante heile rullen når den tid kjem :)
    Ha ein fin kveld, klem frå MarJE.

    SvarSlett
  3. Du verden som det spirer og gror hos deg. Det er jo så gøy! Erteblomster så jeg rett ut på vokseplassen. Etter en vår med utrolig lange erteblomster, som nesten ga meg søvnløse netter, så har det bare blitt slik.

    Kos deg og nyt våren! Klem

    SvarSlett
  4. Så herlig når ein ser det spirer og gror,det er godt å sjå:))tenk så flott tid vi går i møte:)
    God helg til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. AErteblomster liker jeg ganske mye, men dessverre ville de ikke kom ut hos meg.
    Lykke til!

    SvarSlett
  6. Som det spirer hos deg:)...det er så gøy å holde på med frø og spirer...en kommer veldig langt med en pose frø:)
    Ipomea har jeg også sådd iår,den har jeg ikke hatt før og det blir gøy med litt nytt:)
    Ha fine vårdager:))

    SvarSlett
  7. Så herlig med en tid der alt spirer - og så nydelig å ta tid til å så - og kose seg med å se forandringene fra dag til dag :) herlig tid dette. Våren, digger den. Håper du har gode vårdager - ønsker deg en fin helg! klem

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...