lørdag 6. april 2013

Gamle bøker

I dag deler jeg noen bilder av mine antikvarikse bøker.
Jeg har vært heldig å komme over disse på en brukthandel til en latterlig billig penge.

 


Jeg synes det er fasinerende med slike gamle bøker. Mange ble laget veldig forseggjort
 med læromslag og gullpynt og bærer preg av å ha blitt godt brukt.




En av mine favoritt aktiviter er å sitte ned med en god bok
 og da er det koselig med gamle bøker som pynt i interiøret også.





Håper alle har en strålende fin helg og får slappet av med hyggelige aktiviteter!

 

19 kommentarer:

  1. Fine, gamle bøker. De har så vakker skrift, disse bøkene, om enn litt uforståelig. :) Jeg har også noen gamle bøker de er fine, og spesielle.

    SvarSlett
  2. Hei på deg Berit :))

    Sååå fint kjøkkenet ditt ble under her :)) Nydelig blåfarge.Har lagt merke til denne hos Livs Lyst og den er bare skjønn ♥ Lyst å ha den selv jeg ;)
    Gamle bøker er koselig å ha liggende fremme,dekorativt og flott :)

    Håper du har fine dager ♥

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  3. Kjempe flotte bøker. Jeg er helt sikker på at disse bøkene kunne fortelle mye rart :)

    Ønsker deg en fortsatt fin helg! Klem

    SvarSlett
  4. Flotte bøker! Jeg liker også å bruke bøker i interiøret, og i likhet med deg har jeg en forkjærlighet for de aller eldste.
    Fortsatt god helg!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  5. Å JEG ELSKER GAMMLE BØKER
    NYDELIGE
    ØNSKER DEG EI FIN HELG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  6. Så flott at du kom over disse bøkene.

    Ha ei fin helg.

    Lisbeth ;=)

    SvarSlett
  7. Fine gamle bøker.
    Har også en del av de.
    GOD HELG :)

    SvarSlett
  8. De er bare så vakre Berit:)Har få selv,men jeg håper på å finner flere.God helg!
    Klemmer Vibeke

    SvarSlett
  9. Så fine :) Og så nydelig skrift det var :)

    SvarSlett
  10. Jeg har arvet en del gamle bøker etter foreldre og besteforeldre.
    Ser at jeg bør finne dem frem!

    SvarSlett
  11. Bøker er fint, gamle som nye. De gamle er flotte å se på, de nye litt lettere å lese. :) Fortsatt god helg. Klem

    SvarSlett
  12. Gamle bøker er bare så fint i interiøret.
    Og du har jo en flott samling.

    :) Inger

    SvarSlett
  13. Flotte bilder av flotte gamle bøker.
    Har og flere slike gamle bøker.
    De aller fleste brukes til pynt i interiøret.
    Sjelden de blir lest i, men det er jo litt
    spennende å se om en klarer å tyde det som er
    skrevet med gotisk skrift.
    Ønsker deg en herlig søndag :)

    SvarSlett
  14. Veldig dekorativt med gamle bøker - og de du har der er jo bare sååå sjarmerende! Tenk for en historie disse bøkene har. Helt nydelig!

    Nå har jeg hatt en "liten" ryddeaksjon hjemme ;-) Skal prøve å selge en del av tingene, men blir gjerne med på en byttekveld hvis noen har tid/mulighet å arrangere det ;-)

    Ha en super søndag!

    SvarSlett
  15. Gode gamle bøker,utrulig kjekkt å ha og fine skatter å ta vare på:)
    Ønsker deg ein fin søndag!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  16. Ja, jeg er glad vi har god plass til gamle bøker og ganske mange som ikke er fullt så gamle.

    SvarSlett
  17. Alt var ikke bedre før - men de kunne dette med vakkert og varig håndtverk! Der slurver vi mye i dag, pocketbøker blir liksom ikke det samme å pynte stua med for våre etterkommere....;)

    SvarSlett
  18. Moro med slike bøker ja. Jeg har noen gamle skolebøker og kirkebøker etter min bestemor og oldemor. Veldig koselig å ha!

    SvarSlett
  19. Hei Berit
    Så vakre gamle bøker! Jeg plukker ofte med meg gamle skjønnlitterære bøker, atlas, florabøker osv. fra brukthandleren. Noen blir det hjerter og annet av og andre får bare forbli som de er.
    Tusen takk for hilsen på bloggen min. Fin tirsdagskveld til deg!
    Stor hilsen fra Kaspara

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...