fredag 6. mai 2011

Husmorferien

Nå er jeg hjemme igjen etter noen fine dager i Sverige på husmorferie 
sammen med min søster, som jeg dessverre ikke ser så ofte ettersom 
vi bor på hver vår kant av landet. 
Takket være Coop-hotell kupp kunne vi kose oss på Tanum Strand Hotel i Grebbestad med basseng og god frokost med to overnattinger til prisen for en! 

God tid til shopping ble det selvfølgelig også!
Men ikke Harry-handel i tradisjonell forstand...


Mens andre får stjerner i øynene av Systembolaget og Godisfabrikken, fikk jeg hjertebank da jeg kom inn på Växtriket i Strømstad. 
Allerede ved inngangen begynte hjertet å slå noen slag fortere! 
Margeritter på tilbud til 5 kr stykk!!! Tolv stykker sikret jeg meg og fikk samtidig noen nydelige lyesblå brett å ha dem på med på kjøpet!


Inne i butikken var det også MYE lekkert!

Med i handlevognen kom også en del frøpakker, blomsterpotter, lecakuler, mix av setteløk og salatstiklinger. Åh, her skulle jeg gjerne hatt mer tid og penger...

Fra en annen plantebutikk kom jeg ut med 10 stk påskelijer til 50 kr. 
Bilen begynte etterhvert  å ligne et rullende drivhus og vi fant det best å plassere bilen i parkeringshus mens vi gikk rundt i byen.

En liten svipp innom Lord Nelsons bruktbutikk i bukta ble det da også, her fant jeg to rottingkurver som jeg skal plante sommerblomster i. To espalier av pil fant jeg hos Rusta på Nordbysenteret.


Dette er litt av "godisen" jeg fylte bilen med! 

*

Nå ønsker jeg alle dere en riktig god helg og
et varmt velkommen til alle nye følgere av bloggen! 
Tusen takk for alle gode ord og hyggelige tilbakemeldinger
som både nye og gamle lesere kommer med - det setter jeg stor pris på!

*

Klem fra meg

9 kommentarer:

  1. Hihi, hjertet begynte å slå fortere... skjønner jeg så godt :).

    Kjempemessig handel du har vært på, og det måtte være stas med husmorferie på hotell med søster :).

    Har vært noen ganger innom Rusta i Luleå, men har ikke lagt merke til at de har hagestasj,, antakelig fordi vi er med vognen. Kjente jeg ble glad nå, fordi vi venter at de skal starte opp her i ben :).

    Klem og god helg :)

    SvarSlett
  2. Oi! Det så ut som et "Harry"-sted for meg! (Kanskje ikke for lommeboka mi, men..)

    God helg!

    SvarSlett
  3. Hallo Berit, ich wünsche dir auch ein wunderschönes Wochenende!!
    GGGGlG,Silke

    SvarSlett
  4. Hei Berit. Så kjekt med bilder i fra husmorferien din:) Ser ut til at dere har hatt en koselig tur! Ha en fortsatt god helg. Klem Ellen.

    SvarSlett
  5. Perfekt svenskehandel! Må innom den blomsterbutikken på neste harry tur :-)
    Klem

    SvarSlett
  6. Hei, ser ut som du har hatt en kjekk husmorferie, det er deilig!
    Også så mye fint du har hadlet:-)margeritter til 5 kr stk.....det er jo grattis, he he.

    Ønsker deg en en herlig kveld.

    Takk for koselig hilsen hos meg.

    Klem

    SvarSlett
  7. Så mange fine blomster:) Her hadde vi likt oss også:) Så spennende med kjøkkenhage, det så virkelig fint ut:) Så flink du er:)

    Ønsker deg en koselig søndag, og en super uke:)

    Klemmer fra Myrullpiken<3

    SvarSlett
  8. Heldiggris:D Jeg vil å shoppe masse billige deilige blomsterstæsj, mamma hadde vel gått amokk på et slik sted;P For pappa sin skyld håper jeg ikke at hun ser dette innlegget og får ideer;)

    Tusen takk for kjempe koslig kommentar på bloggen våres:) Ha en kjempe fin kveld:)

    SvarSlett
  9. For et kupp! Har faktisk aldri tenk på at man også kan kjøpe blomster når man først er i Sverige. Skal jeg jammen gjøre neste gang jeg tar turen over. "Alle" snakker om at det er "harry" dra til Sverige, men hvis det er harry å spare penger så er jeg gladelig harry.
    Tipse med lecakulene og strømpebukse var bra, har nok hørt det før, men rett og slett glemt det bort. Kose deg med planting og fortsatt god vår. Hilsen fra Medusa ♥

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...