søndag 29. juni 2014

Vandring i Risør...

På Sørlandsturen vår var vi også innom Risør hvor vi 
spiste en god lunsj og ruslet rundt i de fine gatene.



 
Nydelig roseblomstring og sjarmerende små hvite hus.
Ekte sørlandsstemning, ikke sant?




Åh, er ikke dette bare en fryd for øyet?! 
Det er så hyggelig når huseierne gjør seg flid med blomsterbedene langs fortauet!




Jeg skulle gjerne gått rund i gatene i alle Sørlandsbyene 
for det var virkelig inspirerende og gledelig å se på alle de fine små hagene!




For nesten 20 år siden var jeg her med familien på Trebåtfestivalen og det var
en flott opplevelse.  Den guidede byvandringen her anbefales også.




Det er virkelig fint å kunne reise på ferie i Norge.
Dette var bare en helgetur for oss og siden min manns familie er i Østerrike går
sommerferien dit i år også... Men jeg håper vi får til en Norgesferie alle sammen en gang!
Vi har jo så mange flotte steder og fantastisk natur å bli kjent med.


Hva med dere, skal dere være i Norge eller dra utenlands i ferien?
Uansett håper jeg det blir en super sommer!




 



7 kommentarer:

  1. Fantastisk koslig,her hadde jeg bare gått og sukket og stønnet og uttrykt min heftige begeistring!!!!Bare helt herlig,så supert at du delre bildene av denne idyllen med oss!Har ikke vært særlig mye på sørlandet,var i Kristiansand i fulla farta op og ned med kidsa for noen år tilbake,kanskje på tide med en nyt tur snart??Faktisk vet vi kke helt hva eller hvor eller når vi skal på ferie ,det blir litt sånn på impulsiven tror jeg.Er avhengig av hjelp til hundepass men akkurat i år er foreldre og søster som vanligvis hjelper mye på reisefot.Så vi får se hva vi får til.har litt vondt av Martine som sier "ALLE" er på ferie.Og så har hun sååå lyst til syden,men moren kan jo ikke siden jeg har blitt allergisk mot sollys.Jada…ikke greit å være henne alltid men skal nok gjøre alt for at ferien blir toppers likevel :)
    Norge er jo et supert land å feriere i om så blir!!!!!God ny (arbeids?)uke :)
    Toveklem :)

    SvarSlett
  2. Åh, så skjønne bilder! Det er virkelig vakkert i de sørlandske, krokete gater. Her skal vi ikke så langt nå i sommer, men til Sarons Dal må vi, og få oss litt åndelig oppbyggelse.

    SvarSlett
  3. Risør en en perle! En nydelig sørlandsidyll.

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder fra Risør ღ Her var jeg mye da jeg bodde sørpå :)
    Da var det båttur hver sommer nedover her - savner det kjenner
    jeg når jeg ser slike vakre bilder... Her skal vi feriere hjemme i
    Norge i år, blir vel en tur til min samboers familie på Sunnmøre
    tenker jeg :) Ønsker deg en fortsatt fin sommer, stor klem fra
    Mette :)

    SvarSlett
  5. Åå for ett syn, å kunne gå i blomstrende slørlands gater er en fryd og vårt land har jo så mange perler en skulle ha besøkt.
    Det blir nok noen turer i Norge på oss også men hvor veien går vet vi ikke ennå.
    Nydelige bilder, ha en strålende sommeruke, Maritklem.

    SvarSlett
  6. Ja det er fint i Risør, har lyst til å ta ein tur dit, når det er kunst og hånderksmesse.
    Best sammen med ei veninne ,for gutter har ikkje tålmodighet til sånt.

    Skal nokk heim til mamma på vestlandet ein tur.

    Ha ein fin sommer.
    Klem,

    SvarSlett
  7. Så koselig at dere har vært på sørlandsferie! Risør ligger bare en liten halvtime med bil fra der jeg bor:-) Sjarmerende liten by er det. ønsker deg en flott dag. god klem❤️

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...