lørdag 10. mai 2014

Tur til bondegården

Sist søndag hadde hele søndagsskolen utflukt til en bondegård i nærheten 
hvor vi hvert år får lov å komme og se på lammene. 




I fjøset var det underholdende å se på lammene som lekte 
og brekingen fra mammaene var litt av et orkester!




VELDIG stas for ungene å få holde og mate kopp-lam!




Det var også ponnier, hester og kaniner på gården. 




Storebror ville helst bare kose med kaninene!





Vi kom bokstavelig talt midt i lammingen for det var 
både små lam, nyfødte lam og lam underveis. Fire lam ble født mens vi var der!




Dette nurket ble født like før vi skulle dra, jeg fulgte etter noen en siste tur i fjøset,
 mens andre allerede satt i bilen og ventet på oss. En opplevelse å få med seg!




Kjempeheldige med været var vi også.  En veldig hyggelig dag for store og små!

Denne uka har regnet endelig kommet og det er nok bøndene ekstra glade for,
i hagen har det vært fryktelig tørt og når sola og varmen kommer igjen
 vil det vokse enda raskere.

Ha en fortsatt god helg alle sammen!





2 kommentarer:

  1. Dette var et kjempe koselig innlegg. Det å være i nærheten av dyr er helt fantastisk, og veldig avslappende.
    Spennende både for barn og voksen, og da særlig å kunne få med seg en fødsel.

    Ønsker deg en fin helg. Klem Vivi

    SvarSlett
  2. +Fantastisk opplevelse for barn å oppleve! Hverken jeg eller daværene 4-åring glemmer bondegårdsferien med kopplam :-)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...