fredag 28. september 2012

Nytt hagehus

 I vår da vi var ferdige med drivhus-tunellen og plattingen tenkte jeg at nå kan vi
endelig slape av i hagen, nå er det ikke flere store prosjekter som venter.


Tydeligvis må vi hele tiden ha prosjekter gående.
Siden juni har vi vurdert fram og tilbake om vi skal skaffe oss mer oppbevaringsplass i hagen.
Boden er full for lengst og garasjen er min manns domene så her er det ikke plass til hageting.


Vi har ikke tid eller ork til å bygge en bod, og valget falt da på å kjøpe en rimelig brakke.
Jeg var først litt skeptisk til enda et hus i hagen, var redd tomta ville se ut som et lite hyttefelt,
men nå er jeg ganske så fornøyd!


Vi lette en stund og til slutt fant vi en riktig så fin en på 10 m2,
og for å slippe å søke (og betale)  kommunen for byggetillatelse på bygg over 15 m2
og mindre avstand enn 4 m fra tomtegrensa fant vi ut at vi ville grave midt i hagen!


Ikke bare er det penger spart, på denne måten blir alle "byggene" våre samlet på ett sted
og det ser ryddigere ut også.  Selv om jeg må si at den ble en god del høyere enn jeg
hadde regnet med og ikke står den helt rett heller  i forhold til huset
- men så har jeg jo en "symetri-nevrose" også da...


En morsom detalj var at den har påskrevet nr 2 - akkurat som huset vårt!
Brakka er fra 2009 og issolert. Den har også to små boder i enden hvor jeg skal
ha redskaper mm.

Her skal hagetingene mine flytte inn, håper jeg får plass til en liten sittekrok og plantebord også.
Et perfekt sted å starte med stiklingene til våren! Nå skal jeg kose meg med å komme i orden her.
Dere får se mer etterhvert!

En riktig fin helg og god høstferie hvis du har litt fri til uka.

8 kommentarer:

  1. Her står både drivhus og en liten hagestue på ønskelisten :) God helg!

    SvarSlett
  2. Dette huset var veldig snedig! Lykken er jo god plass, og når du i tillegg får plass til plantebord, så er jo lykken fullkommen.

    Ha en fin helg! Klem

    SvarSlett
  3. Ja dette kommer til å bli en flott plass å starte hagesesongen.
    Det er jo også alltid godt med mer oppbevaringsplass til alle hagetingene.
    Ikke bare skal en ha møbler å sitte på, men en må jo ha sinkbaljer,sinkbøtter,
    Gamle dører, vinduer og enda mer for at hage skal bli et koselig sted å være.
    Hehe, utrolig hva en bare må ha. Tenker det hver høst når jeg rydder inn og strever med
    å få plass i kjelleren, at Neste år- ja da skal jeg ikke ha ut så mye. hehe
    Men så "sniker" det seg stadig flere ting inn i hagen likevel.
    Men bare ting en må ha altså, hehe.
    Her er det jobbhelg etter ei travel uke, Er egentlig ikke klar for det men ei helg går fort
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  4. Dette var kjempesmart,vips så hadde du en hage stue :))Isolert i tillegg
    Må du ha en fin helg du også Berit :)
    I morgen skal jeg til frisøren + minsten skal ha fotball cup :)
    Neste fredag på denne tiden er jeg i Israel,spennende og rart :)

    Masse klemmer Bente

    SvarSlett
  5. Så smart løsning dere kom til:)
    Og her får du masse boltreplass til våren:))
    Ha en fin helg:))

    SvarSlett
  6. Så gøy med slike prosjekter:)!
    Alltid godt med litt ekstra plass:)Ble kjempekoselig!.Gleder meg til å se mer:)
    Ønsker deg en riktig fin helg:)God klem fra Camilla:)

    SvarSlett
  7. Så flott det blei med den brakka, blir sikkert koselig når du får inn bord og stol og kan starte hagesesonger der :=)

    Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  8. Så praktiskt, och få det helt färdigt på plats med kran, tufft. Då är det ju bara att börja inreda :)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...