tirsdag 11. september 2012

Høstløk

Nå er det tid for å sette blomsterløken som skal blomstre til våren.



I år har jeg vært tidligere ute med innkjøpene enn jeg pleier, 
det er jo kjekt å sikre seg når utvalget av høstløk er størst!


Til det nye runde blomsterbedet har jeg valgt lilla allium, i tillegg til hvite og hvit-lilla tulipaner. 
I rosebedet skal jeg plante rosa tulipaner. 

Har fortsatt en del prosjekter som må gjøres ferdig før frosten kommer,
i tillegg til den vanlige høstopprydningen i hagen.
 Vi har hatt deilig høstvær her en stund, og det er bare å nyte dagene!



12 kommentarer:

  1. Ja her blir det flott blomstring til våren.
    Du er så flink til å drive i hagen.
    Er nok ikke min store lidenskap. Men jeg vil gjerne ha det litt fint. Så vi får se hva vi får til.
    Må ha med meg min kjære til å spa opp et overgrodd ugressbedd en av dagene.
    Ha en herlig kveld :)

    SvarSlett
  2. Lilla allium ser jo aldeles praktfull ut.
    Blir spennende å få se når det blomstrer til våren.

    Jeg har i flere år kjøpt løker i hopetall, men de åmkommer ikke opp. Så nå dropper jeg det til jeg finner ut hvorfor de ikke vil komme.

    Du må få med deg gavedrysset hos meg - feierer 1 år som blogger :)
    Inger

    SvarSlett
  3. HEI:)
    FOR EN HERLIG BLOGG DU HAR!
    MASSE INNSPIRASJON :)LEGGER MEG TIL Å FØLLER DEG:)
    KLEM FRA ELI:)

    SvarSlett
  4. Nydelig med tulipaner, Berit :)
    - og skjønne høstplanter under
    her - tror jeg må ta meg en
    liten tur på gartneriet jeg
    også snart :)
    - blir så inspirert av alt det
    fine rundt omkring ღ Ønsker deg
    en fortsatt fin uke, klem fra
    Mette

    SvarSlett
  5. Så mye fint du har fått tak i løk!...blir kjempeflott til våren:)
    Herlig å jobbe ute om dagen..i det flotte været:))
    Nyt dagene Berit:))
    ps...jeg glemte å takke for at du er med på min giveaway:))))

    SvarSlett
  6. Bra, no minnte du meg på at eg må plante alle løkane som eg tok
    opp i sommar.
    Men du skriv at du set løkar i rosebedet ? Eg har høyrt
    at løkane infiltrerar røtene til rosene og gjer det utriveleg for dei.
    Kanskje det er berre tull det då..?

    Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Det hadde du jammen kjøpt mykje fint....vert spennandes til våren når det spirer frå jorda :)

    SvarSlett
  8. Dette blir nydelig til våren Berit..
    flott fargesammensetning!
    Ha en fin dag1
    klem Anne

    SvarSlett
  9. Hei fine vennen :)

    Så fine løker du har kjøpt deg :) Det kommer til å bli så fint til våren :) Det burde jammen jeg kjøpe meg og, tusen takk for tipset, vennen :)

    Jeg har så lyst på et bed til her ute :) Er så koselig med bed, og særlig medløker og stauder som kommer så fint opp av seg selv :)

    Tusen tusen takk for så koselig bursdagshilsen, vennen :) Så snill du er:)

    Ha en kjempefin kveld, og kos deg masse :)
    Klemmer og koser Lisa :)

    SvarSlett
  10. Du er så flink Berit med hagen din :))
    Blir sikker et vakkert bed til våren ♥
    Og du, tuuusen takk for koselige spor du legger igjen på bloggen min ♥
    Gode,skjønne du ♥
    Nå har jeg fått tak i mange pakker med bronki te fra Tyskland.Det var ikke helt lett å få de hit, i Oslo sto de fast i fortolling.
    Så takket være deg har jeg noe som hjelper:))

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  11. Hei!
    Alltid spennende å sette ned løk om høsten - mye fint å få tak i. Jeg har også noen pakker som snart skal få komme i jorda! Så får vi krysse fingrene og håpe på flott blomstring til våren!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  12. Kjære Berit!!
    Her har jeg sittet å planlagt blomsterløk innkjøp i dag. Men må ærlig innrømme at jeg er litt redd de stakkars løkene trenger å lære å svømme om de skal overleve høsten her... så tror jeg får vente noen dager til for å se om det blir noe bedre! Lykke til med plantingen, gleder meg til å se bilder av blomstringen til våren!!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...