fredag 31. august 2012

Gammelt nytt

Vi har fornyet litt i stua vår. Kanskje ikke det helt rette uttrykket, for de nye møblene er jo gamle. 
"Sånn de hadde i gamledager", som Lillemor sier.
Sjenk og bord funnet på den lokale bruktbutikken.


Skapet jeg kjøpte i vinter har jeg ikke klart å male ennå, med der er jammen fint slik det er! 



Enn så lenge får det stå her og jeg har samlet forskjellige skatter som får stå framme til pynt. 
Karafler og flasker. Og gamle trådsneller i tre, arvet fra min mor og mormor.




Fine detaljer på skapet!
En gammel utklippsbok som jeg har fått fra en venninne ligger framme til pynt.


Det gamle bordet fant jeg på samme bruktbutikk da den gjenåpnet i nye lokaler for et par uker siden. Akkurat et slikt jeg har sett etter lenge! Med de fineste dreide ben! O lykke!

Med disse bildene ønsker jeg alle en riktig fin fredag og god helg!
I morgen er det september og jeg krysser fingrene for en fin høst!
New furnitures in our livingroom.
I love the shape and style of these old treasures!

8 kommentarer:

  1. Veldig god stemning i stua. Det mørke skapet passer godt inn. Nydelig til de lyse veggene.

    SvarSlett
  2. Flott skap og bord.
    Koselig med slike gamle møbler.
    Du hadde mye fin pynt på skapet.
    Flott emd slike gamle tresneller.
    Ønsker deg en herlig helg:)

    SvarSlett
  3. Helt fantastisk nydelig Berit. Både skap og bord er nydelige skatter! Så koselige og sjarmerende de gamle trådsnellene:) Og den duken du har på bordet..sukk sier jeg bare.
    Ønsker deg en kjempefin helg.

    SvarSlett
  4. Åh, så mange fine detaljar hos deg.
    Kjekt å finne sånne skattar !

    God helg !

    SvarSlett
  5. Åååå for noen skatter Berit:))...både skapet og bordet er fantastiske møbler...du må ikke male de...lekre som det er syns jeg:))
    God helg og takk for inspirasjon:))

    SvarSlett
  6. Bare SKJØNT altså Berit! Så koselig og gjenomført hos deg!

    Ønsker deg en herlig helg,klem Vibeke

    SvarSlett
  7. Så heldig du er som har gjort slike funn!!
    Nydelige møbler!
    Og så koselig du har det hos deg!
    Håper helgen din har vært fin og at den nye uken blir riktig så bra!
    Tusen takk for post-sendingen!!
    Iløpet av uka skal herlighetene i jorda!!!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  8. Her var det kjempefint! Jeg har akkurat malt en skjenk og har et skap likt ditt sm jeg tenkte å male, men er jo også fint som det er. Hadde kjent meg hjemme hos deg :) Liker stilen! Klem fra Lisbeth

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...