mandag 13. august 2012

Åpen Hage

I går hadde jeg en kjempefin opplevelse på Hageseslskapets arrangement "Åpne Hager". 


 Ikke så langt fra hvor vi bor er det en fantastisk hage som jeg hadde hørt MYE fint om.
 Husene er fra 1800-tallet og tilhørte tidligere Blaafarveværket. Dette er Bokholdergaarden. 




Været var strålende og det var flere enn meg som ville se på denne vakre hagen.
Dessverre er ikke bildekvaliteten den beste på grunn av det sterke sollyset.


Dem som bor her har brukt ca 10 år på å anlegge denne praktfulle hagen som er på ca 2000 m2.


Urtehagen.




Kjøkkenhagen var lagt i store karmer og omkranset med espalier av armeringsnett.


Fine porter på flere kanter.


Hvilken DRØM å ha et slikt drivhus!
 Her var det over 130 forskjellige typer pelargoniaer og det var også salg av stiklinger!



*SUKK*



Her var det bare HELT nydelig, ikke sant?!
Som jeg sa til de hyggelige eierne, det er virkelig livskvalitet å ha en slik vakker hage!

Håper du ble inspirert du også - ha en fortsatt FIN kveld!


Yesterday I visited a VERY beautiful garden.

14 kommentarer:

  1. Jeg hørte mye positivt om denne hage i fjor og hadde tenkt å dra opp dit i år. Men flommen har tatt alle kreftene mine.

    SvarSlett
  2. Dette var virkelig imponerende!...nydelige bed og veksthus...spennende pelargoniaer:)
    Takk for du delte med oss:))

    SvarSlett
  3. Åååå så fint.
    Tenk å kunne ha bare en bitte liten del av en slik flott hage.

    Takk for titten.

    :) Inger

    SvarSlett
  4. Fantastisk vakket her ღ
    Takk for at du deler med
    oss - drømmer meg helt
    bort jeg sitter, hihi...
    I M P O N E R E N D E
    Og alle DE fine pelargoniene
    da!!! wow, sier jeg bare :))
    Ønsker deg en fortsatt fin
    uke, stor klem fra Mette :)

    SvarSlett
  5. Her hadde det vært en drøm å få rusle rundt, hagen ser helt fantastisk ut.

    SvarSlett
  6. En nydelig hage. Inspirerende å vandre rundt å se på den kan jeg tenke meg.
    Vi var også i en åpen hage på søndag. Ikke så flott anlegg som dett,
    men med masse flotte planter å se på. Og ideer å ta med seg.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  7. Heldig du som kunne gå å nyte en slik vakker hage. Nydelig drivhus og det så utrolig trivelig ut der. Gleder meg til å se plantene dine :) Er så gøy å få noe nytt i hagen. Ha det fint. Klemmer Merethe

    SvarSlett
  8. Skjønner veldig godt at du har kost deg! Dette var virkelig mange flotte og herlige bilder, fra en utrolig flott hage!

    Takk for at du deler dem med oss!

    Klem

    SvarSlett
  9. wow, så lekkert!! Der kunne jeg ha brukt masse tid ja!!
    Har sendt deg en liten pakke i dag. Håper du får godt utbytte av frøene!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  10. Oj! såå vakkert det var her! Helt nyydelig..sukk for et sted <3 Det må ha vært en flott og opplevelsesrik dag! Klem Ellen

    SvarSlett
  11. Beautiful photographs, fantastic garden. I am greeting

    SvarSlett
  12. Ja, dette var heilt nydelig......................
    Her kunna ein vore å sonda rundt leeeeeeeeenge og berre drege til seg alle intrykka.
    Ha fortsatt ei fin tid.

    SvarSlett
  13. Hei Berit.
    Er bare innom for å ønske deg en fin helg! Håper dagen din er bra:)
    Lørdagsklem fra Ellen

    SvarSlett
  14. For en fantastisk hage=) Den kjøkkenhagen skulle jeg gjerne ha hatt=) Håper du får en fin søndag. Vibeke

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...