lørdag 9. august 2014

Ferie del 2

Etter fem dager i Danmark gikk turen videre til Østerrike.




Underveis hadde vi en overnatning i Naumburg, Tyskland. 
Jeg synes det er veldig gøy med historiske steder og gammel arkitektur.




I tillegg til å besøke svigerfamilien er det to ting som gjerne står på programmet
for meg når vi er i Østerrike.
Det ene er en tur forbi parsellhagene og det andre er loppemarkeder...




Like ved der vi pleier å bo er det en lang gate med parsellhager. 
Boligblokker på den ene siden og autobahn på den andre. 
( Og som dere ser så er IKEA og et kjøpesenter bare et steinkast unna)




Jeg er så facinert av hagegleden som de får til med tanke på både beliggeheten og plassen.
 På  ca 5 x 50 meter hver dyrkes og pyntes det i alle fasonger.




Hagepynt for enhver smak :-) 




Mye fint å se. Særlig flott var det å se høye hibiuskus-busker i blomst!




Til tross for at trafikksusen høres bak trærne er det avslappende å gå her
og titte over gjerdene. Og lengte hjem til egen hage....
Faktisk ble virketrangen så stor at jeg satte igang å jobbe litt i min sivgerinnes hage
med innkjøp og planting av stauder, roseportal og hagemøbler!

Hva jeg plukket med meg fra et par loppemarkeder skal dere få se til uka :-)
Ha en strålende fin lørdagskveld!

 

4 kommentarer:

  1. ohhh toll du warst in ÖSTERREICH,,,
    liabe GRÜße aus TIROL
    bussale de BIRGIT

    SvarSlett
  2. Ja slik arkitektur er nydelig.
    Og de hageparsellene var jo flotte
    Koselig å suge til seg inspirasjon
    Så mye i nord som jeg tenkte at det kan jeg jo prøve
    hjemme også. Vokser det der så vokser det sikkert hos oss.
    Flotte bilder fra deg. Gleder meg til loppsfunna dine.
    Ha en herlig søndag :)

    SvarSlett
  3. Så gøy at det er slike parsellhager like ved der dere bodde,de så kjempeflotte ut!
    Tenker din svigerinne ble glad for litt hjelp i hagen:)
    Gleder meg til å se hva du kjøpte på loppemarkedene:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  4. Så spennende med de flotte små hagene, skulle gjerne gått der en kveldstur med deg!

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...