mandag 1. september 2014

Rosegleder og snegleangst

Hei på dere! Nå er det en stund siden forrige innlegg og det er på tide med en liten oppdatering.
Jeg må innrømme at jeg har mistet litt piffen når det gjelder hagen for i år.
Etter ferien ble det plutselig kaldt og slutt på sommeren. Nå har jeg bare gjort ferdig noen ting 
som har stått på vent og så går jeg snart i dvale tenker jeg.... 
Må bare kjøpe vårløken  først. Og flytte noen stauder. Og planglegge neste sesong. Og.... 




I sommer ble det et nytt blomsterbed her igjen! 
Men igrunnen er det bare en forlengelse av det lille bedet langs armeringsnettet. 




Imellom et par korneller (?) har jeg plantet en Louise Odier og Bonica 
og omplassert noen veronica. For et par dager siden fikk jeg på plass kanten og nå gjenstår
bare en plantestøtte til buskrosen Louise. 




 Storebror syntes denne kornellen med hvitbrokede blader så kunstig ut, he-he.
Både rosen og busken må nok beskjæres litt etterhvert så de ikke skal få det for trangt.




Rosen Louise Odier er bare sååå vakker! 
Jeg er stor tilhenger av remonterende roser og gleder meg til blomsterflor i noen uker til :-)




Men midt oppi rosegleden har det kommet en inntrenger! Mens jeg luket og ryddet opp 
i hagen for noen uker siden oppdaget jeg plutselig brunsnegler her hos oss!!!!
 IIIIIIK:-(
Jeg dreper dem med kaldt blod så snart jeg finner en ny, men jeg gruer meg for 
neste år og resultatet av formeringen deres... 




Men nå skinner sola igjen og det er meldt pent vær den neste tiden, 
så da er det bare å ta fatt igjen. Neste prosjekt er å få rensket litt i jordbæråkeren
min og lage noen nye jordbærstiklinger. Det er godt å ha noe å pulse med!


En fiiin mandag, en god ny uke og en herlig september måned til dere alle!




4 kommentarer:

  1. Så fint med bue på bedet! Og nydelige roser! Her har også uteaktivitetene fristet mindre den siste tiden, tenker det har med høsten å gjøre. Høres likevel ut som du har nok å henge fingrene i. Lykke til med høstens prosjekter.
    Klem fra langt i nord:) Beate

    SvarSlett
  2. Hagen din er jo som en drøm ..
    Mye fint som blomstrer ser jeg .

    Ja de brunsneglene er noe herk ... Skulle så gjerne vært foruten .
    Men det eneste er å ta knekken på alle vi ser ... Og det kan til tider bli mange .
    Men jeg syns det har vært mye mindre i år , og det skyldes nok den varme ,fine sommeren .
    Har nok dabbet en del av med hagesysler her og nå ... men det er vel slik det blir ..mye regn og surt i det siste .
    Ønsker deg fine septemberdager !
    Klem Anne

    SvarSlett
  3. Hagen din er jo fortsatt kjempe flott. Min er preget av høst, og jeg har liksom gitt opp hagen for i år. Merkelig å fort man egentlig går lei.
    Kos deg i den flotte hagen din og nyt høsten. Klem Vivi

    SvarSlett
  4. Kjempefine bilder av ditt hus og din hage! Gøy å se hvor fint du har det. Ser ut som et drømmested. Nydelige roser, og nydelige blå- og rosatoner i bedet. Et sted å trives.

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...