søndag 14. september 2014

Humle og blomstersol

Tidlig i vår fikk jeg en humleutfordring.
Dessverre har jeg ikke fått somlet meg til å lage noe humleinnlegg,
men sånn helt på slutten av hagesesongen blir det en par humlebilder herfra.
 
 



Som flere kjenner til må vi ta vare på humlene. De er jo med på å bestøve
blomster og planter i hagene våre og bedre hjelpere kan vi jo ikke få!!
Husk å planlegge noen blomster som tiltrekker seg humler når du skal¨
så blomster til våren. Solsikker er en av flere slike planter!

 


 
Solsikkene trekker til seg insekter som lar seg varme av sola 
mens de henter nektar hos den fineste blomstersolen.

Håper du også har nytt denne fine solskinnsøndagen!

Klem og smil fra meg

 
 

2 kommentarer:

  1. Humler har jeg sett mange av i sommer - og det lover jo godt. :) Vepser har jeg litt mindre respekt for... :-/
    Herlige solsikker! De lyser om kapp med sola...
    Ha en fin septemberkveld! :)

    SvarSlett
  2. Soliga och glada bilder du bjuder på! Härligt! Alltid lika kul att kika in till dig....
    Önskar dig en skön höstvecka,
    Kram Titti

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...