tirsdag 29. november 2011

Kjøkkenskap

Husmorføljetongen fortsetter....


Orden i kjøkkenskapet er noe enhver husmor med respekt for seg selv må ha, ikke sant? Men ikke så lett når skapene mine har dype og høye hyller... Redningen min for å få max plassutnyttelse er disse småhyllene fra IKEA. Slik fikk jeg to hyller i stedet for en. I et annet skap har jeg plastkurver med diverse posemat og bakeutstyr. *LURT*


I katalogen var de opprinnelig vist som tallerken-stativ, men funker like greit på denne måten også! Og nå som kjøkkenskapene er vasket til jul kan jeg vise dem fram også - til spesielt interesserte.... *KNIS*

Det er lurt å ha et lager med tørrvarer hjemme for å slippe småhandlingen hele tiden. De lure husmødrene (hvor jeg er vikarierende medlem fra tid til annen) storhandler en gang i måneden og helst på ti-kronersmarked for å få familiens husholdningsbudsjett til å strekke lenger. *SMILE*
Ikke minst er det lurt å planlegge alt man trenger å ha i hus til baking og matlaging før jul, ingenting er så ergelig som å ha glemt noe som burde stått på handlelisten man ikke hadde med likevel...

Hvis du vil ha flere husmortips anbefaler jeg en tur innom Åshild i Bestemors Hage.
Ha en strålende dag der du er!

Husmorklem fra Berit

4 kommentarer:

  1. De har mange lure småting på IKEA, jeg har kjøpt flere av de hyllene jeg også . En får som du sier plass til dobbelt så mye,,og ikke minst,,en ser hva en har.
    Jeg er ikke noe utpreget husmor men det handler om og gjøre det lett for seg selv .

    Ha en fin dag , klem Marit.

    SvarSlett
  2. Takk for anbefalingen.

    Jeg har vel bestemt meg for å være litt mot-strøms. Å få fram det som krever tid i hjemmet, mer enn all pyntingen.

    SvarSlett
  3. Og jeg gleder meg til den dagen jeg kan rydde alt inn i nye kjøkkenskap. Nå står masse i stabler rundt der det er plass... for de gamle kjøkkenskapene måtte jo tømmes :)
    Klem Merethe

    SvarSlett
  4. hei :)
    så smart å bruke slike talerkenhyller til det, slike må jeg se etter neste gang jeg er på ikea. eller bruker jeg også kurver i skapene mine :)
    ønsker deg en stråølende førjulstid!
    klem fra olea :)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...