søndag 6. november 2011

Kart til pynt

Jeg har alltid vært interessert i geografi og liker å se på kart.  Er også blitt begeistret 
for gamle kart etter at jeg fant det gamle Nordmarka-kartet på loppis i høst.


Skikart over Nordmarken fra tidlig 1900-tallet, henger nå ( i litt for stor ramme..)
i trappegangen sammen med koffertsamlinen min.
(Som dere ser er ikke hylleplata blitt malt ennå og IKEA skoboksene er mer funsjonelle enn estetiske..)


På bruktbutikken nylig fant jeg mange gamle fine kart og jeg kjøpte et over Europa og et fra Østerrike, må jo holde den geografiske balansen i heimen ved like. *SMILE*  
Nå gjelder det bare å finne rammer som passer, for dette skal henge på veggen det også. 

TIPS: De store skolekartene har vært populære i bloggverdenen 
og har man ikke et slikt kan man gjerne ramme inn et flott gammel kart istedenfor!
Eller som jeg så hos Spire: Henge opp en kartisde fra et atlas på barnerommet/ lekestua!

Hvilket forhold har du til kart og geografi?

Klem fra Berit

12 kommentarer:

  1. Hei Berit :))
    Så snill du er da ♥ Har vært morsomt å bytte :))
    Er det noe spesielt du ønsker deg ? Jeg har det GOD JUL skiltet, laget meg sjablong + en lite overraskelse i tilegg :))Du bestemmer !

    (Du finner mail adr.min på bloggen )

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. så kult med kart og kofferter sammen!

    Jeg har også kart på veggen... over Middle Earth (Hobbitland) ;)

    SvarSlett
  3. Det er utrolig morsomt med gamle kart, og ikke minst gamle kofferter er veldig sjarmerende! :)
    Ha en fin, ny uke!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  4. Hei Berit. Dere har det så vakkert! Nydelig med gamle kart. Jeg har et godt forhold til kart. Min far liker også godt kart og han har alltid hatt noen store flotte hengende på veggen på kontoret hans hjemme:) Jeg har også et par veldig gamle:) Klem Ellen.

    SvarSlett
  5. Skriften på frøposene har jeg lastet ned her: http://www.searchfreefonts.com/categories/handwritten.htm

    Kategori Handwritten:)

    Bare spør hvis det er noe mer du lurer på:) God kveld til deg: KLem Ellen.

    SvarSlett
  6. Jeg har ikke noe annet forhold til kart enn at jeg husker den strenge læreren vi hadde i geografi:) Synes det er spennende med kart i interiøret, men det passer liksom ikke hos meg...Klem:)

    SvarSlett
  7. Så flott hos deg!
    Herlig med gamle kofferter og kart:))
    De gamle kartene er mye finere enn de nye, liker det nostalgiske preget de har.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  8. Synes gamle kart og globuser er kjempefint i interiøret. :)
    Flotte kofferter du har også. :)

    SvarSlett
  9. Så fint da!!
    Takk for inspirasjon :o)

    SvarSlett
  10. Det var kjempefint! Passet så fint til de gamle koffertene.
    Er ikke sterk på geografi. De blå spørsmålene i Trivial er de verste for meg :). Da jeg var lita kunne jeg lese i timesvis i atlas, men det ser ut til å være forsvunnet i glemmeboken. På boden har vi ett stort verdenskart for barn. Her kan de sitte lenge på fryseboksen å studere. Kjekt å ha når vi skal se hvor forskjellig befinner seg,, hvor vi har vært og sånt :)
    Krysser fingrene for klematisen! Var ikke klar over at meldugg kunne knekke de helt sammen..
    Ha en fin dag videre. Klem :)

    SvarSlett
  11. Vi har noen flotte sjøkart som jeg tror skal opp i det ene rommet på loftet.

    SvarSlett
  12. Flott koffertsamling...og kart er jo veldig viktig! Nesten det første jeg skaffer meg på et nytt sted...må hvite hva som finst rundt meg:)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...