mandag 24. august 2015

Noen hagebilder

Sensommeren har inntatt hagen og det har vært fantastisk vær her i helgen!
Jeg kjenner at trivselen stiger i takt med varmegradene ;-)




Disse fine dagene har bare vært GULL og selv om det er meldt litt tiltrengt regn
denne uka, håper jeg på fortsatt fine dager og en nydelig høst!




 I år har det ikke blomstret like fint, særlig rosene synes jeg har vært litt stusslige
enda jeg gjødslet dem godt før st.Hans. At jeg la på pyntebark i bedene i vår har
minsket ugresset, men så har heller ikke valmuene som selvsådde seg 
ikke kommet like mye som jeg hadde håpet på...




Hostaen inntil epletreet er blitt enorm og den hvite floksen har også blitt stor på to år.
Ellers har dette bedet vokst litt i "utakt" og jeg må nok til å flytte på noen planter her...

I vår fikk jeg en genial ide for "lyddemping" av fontenen min.
Det ER koselig med rislende vann, men samtidig er det litt sjenerende også.
Jeg hadde litt hønsenetting som jeg rullet sammen til en ball og la i fontenen
og det dempet lyden betraktelig. Anbefales hvis du også har en fontene med litt for mye lyd!



Klematisen som ble klipt helt ned i vår har etterhvert klateret mot toppen
av portalen og blomstrer nå fint. Jeg har også litt erteblomster på hver side
og de dufter helt nydelig!

Ønsker DEG en fin mandag og god ny uke!


4 kommentarer:

  1. Så flott det vokser til i bedene dine,Berit!
    Og dette med balanse kjenner jeg godt til...skulle hatt hjul på mine planter slik som jeg flytter de!
    Flott fontene og tips du ga der:)
    Fin uke til deg:)

    SvarSlett
  2. Hei
    Det er så flott i hagen din. Her har det også vært supert vær, men nå skal det regne her også. Vi får håpe at sola kommer tilbake til helga, for da kan du nyte hagen din.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  3. Så vackert...jag har en väldigt "blomfattig" trädgård nu efter flytten, knappt en blomma...blir så glad och inspirerad av din trädgård!
    Önskar dig en härlig vecka!
    Kram Titti

    SvarSlett
  4. Så mye vakkert som blomstrer hos deg, selv om du selv savner en del i år. Tror den lange kalde perioden før i sommer gjorde noe med hagen. Noen planter har likt det, andre ikke. Virkelig idyllisk ved vannet ditt og med portalen. Takk for hyggelige ord på bloggen min. Riktig god helg!
    Jannicke

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...