fredag 31. juli 2015

Blaafarveværket og Fossesholm

Vi er heldige å bo midt mellom Blaafarveværket og Fossesholm Herregård. 
Det er praktisk om sommeren når man har lyst til en liten formiddagstur.




Da min søster med familie var på besøk dro vi med ungene til Blaafarveværket.
Det er så koselig der med Barnas Bondegård, Landhandelen
og bindingsverkshusene med røde pelargoniaer.




Koselig Landhandel med mange fristelser!




Ved Fossen er det blitt bygd opp et nytt vannhjul slik det var i gamledager.






På Fossesholm er det hver torsdag i juli aktivitetsdag
med mye spennende på programmet.




Kjøring med hest og kjerre, snekring, baking, blomsterpynting,
utkledning, hoppe i høyet mm!




Nydelige riddersporer og stokkroser!
Den guidede omvisningen inne i herregården anbefales også :-)















3 kommentarer:

  1. Hei
    Det er koselig å oppleve noe sammen, når familien er samlet. Ser ut til å være et koselig sted.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Wow for noen fine hagebilder under!!!!Dere er så flinke og får det så fint!!!!!!
    Nydelige turområder har dere også,dette ser jo bare så koslig ut - har sett bilder av plassen før og tenkt at der skal det stoppes når vi drar forbi!En idyll ser det ut til!
    Du spurte meg om hvor jeg hadde kjøpt et oppvaskstativ....det er på Åhlèns,for mange år siden,men jeg har sett det der for ikke så lenge siden så kanskje de har det enda?
    Håper solen skinner slik dere kan styre på ute i helgen....det gjør dn her enda så da får vi også jobbe videre med hageprosjektene våre!God helg!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  3. Så hyggelig at du viser bilder fra Blaafarveværket. Jeg har alltid hørt så mye om stedet men har aldri opplevd det selv. Nå ser jeg at vi må ta en tur din neste gang vi er i nærheten. Ser så trivelig ut!

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...